Alla inlägg den 3 januari 2022

Av Bokfrun - 3 januari 2022 11:10

Året 1831 räddas ett litet naket spädbarn ur snön. En åttaårig flicka lyckas övertala sina föräldrar om att barnet ska få stanna. Barnet namn blir Amy Snow. Amy Snow som ingen egentligen vill ha mer än flickan som hittade henne. De blir oskiljaktiga vänner.
Vi blir uppmärksammade på att under den här tiden är det stora klasskillnader och att ta hand om någon i en lägre klass ja till och med den ?lägsta? klassen är inget som görs frivilligt.
Jag tycker mycket om både omslaget på boken och berättelsen i. Jag fastnar för Amys namn. Amy Snow klingar bra på något vis.
Det är trevligt att få följa med Amy på hennes ?skattjakt? som ordnats för henne. Ibland tror jag att jag var mer nyfiken på vad nästa steg skulle bli än vad Amy själv var.
Det är en fin bok även om man blir riktigt frustrerad vid tillfällen där överklassens damer anser sig ha rätten att kliva fram och tycka till om både det ena och det andra.

Jag gillade verkligen den här boken och skulle gladeligen se den som film.


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards