Alla inlägg under juni 2017

Av Bokfrun - 24 juni 2017 14:23

Jag är faktiskt lite besviken. Jag har hört så många säga att Dean Koontz böcker är så läskiga och bra.
Den här boken levde då inte upp till det.

Eller så kan det vara jag som är orättvis, för så fort ordet utomjordingar kommer så stänger jag av huvudet. Då tycker jag det mesta är löjligt.

Men överlag så tycker jag att den här boken var löjlig. Det kändes som om jag läste en bok för de yngre tonåringarna.
Utomjordingar, hundarna, dockan, hennes pappa å att hon hela tiden förstod såååå mycket. Näe den var bara barnslig tyckte jag.

Av Bokfrun - 6 juni 2017 23:22

Jag är medlem i en bokgrupp på Facebook och där har jag sett att någon nämnt den här boken och att personen tyckte bra om den.
Jag själv skulle aldrig någonsin fått för mig att låna den annars. Humlor, insekter, blä. Jag har väl aldrig någonsin gillat småkryp. Mer troligt att jag flyr fältet om de kommer. Små äckliga å läskiga.

Men efter att ha läst den här boken kan jag höra mig själv säga: oj akta humlan så den inte gör illa sig.
För efter att ha läst den här boken har jag sååå mycket mer förståelse för dessa små djur.
Hade det varit en ren faktabok om humlor hade jag nog aldrig kommit igenom den. Men den som har skrivit den här boken är forskare och berättar även mycket om sina misslyckade försök. Det gör att boken faktiskt kan bli lite rolig ibland. Speciellt då han berättade om sina försök han gjorde som barn för då kan man säga att det var väldigt mycket som gick fel.

Även om jag inte var intresserad av humlor och små kryp förut så tycker jag numera att de är ganska intressanta små krabater.

Detta är även en väckarklocka över vad som kommer att hända om vi inte tar vara på dem och vad som redan skett.
Så var rädd om våra humlor, getingar och bin!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards