Alla inlägg under juni 2016

Av Bokfrun - 14 juni 2016 10:27

Den här boken gör en både ledsen och arg.
Man blir ledsen av att någon behöver ha det så här.
Och man blir fruktansvärt arg på det mesta faktiskt. Man blir ju först och främst tokarg på killen. Men även på tjejen som tex väljer att ringa grannen i stället för polisen. Som låter honom komma tillbaka. Familjen som saknar förståelse, myndigheterna osv osv

Men boken var bra!

Av Bokfrun - 2 juni 2016 21:03

Dagen då tsunamin slog till kommer jag ihåg som om det vore igår. Jag kommer ihåg att jag hade velat åka ner till Thailand och hjälpa till, men som höggravid funkade det inge vidare.
Jag har läst flera böcker som skrivits av människor som förlorar nära och kära i tsunamin.
Dock har jag aldrig läst någon bok som skrivits av någon som åkt dit för att jobba med att hjälpa till, så därför var jag nyfiken på den här boken.

Andreas berättar om hur det var att arbeta där nere och nummrera och försöka finna plats att lägga de döda på.
Han berättar om hur det var efter att han kommit hem. Hur han var känslig för söta dofter och drömde mardrömmar varje natt.
Han berättar om vad som gick fel på UD från alla första början.
När han pratar om de högre uppsatta människorna inom UD, då blir man arg. Det är så mycket som de vägrar lyssna på från början.
De vägrade ta order från underordnader.
Oerhört pinsamt att sådana människor sitter på så höga platser i vårt land!


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards