Alla inlägg under januari 2015

Av Bokfrun - 18 januari 2015 15:57

Vilken bra bok. Jag älskar Britt-Marie precis som jag älskar Ove från boken "En man som heter Ove"

Britt-Marie känner man även igen från boken "min mormor hälsar och säger förlåt" då hon bodde i samma hyreshus som huvudpersonerna i den boken.

En riktigt bra och gullig bok!

Handling:

Av Bokfrun - 15 januari 2015 16:08

En bok för ungdomar är det här.

Om spökhistorierna är Sanna eller inte får varje läsare avgöra själv.
Men det jag tycker är intressant i den här boken är berättelserna runtomkring. Folk verkade förgifta varandra till höger och vänster och leva en aning annorlunda än vad vi gör nu.


Handling:

Av Bokfrun - 14 januari 2015 20:47

En helt klart gullig bok!

Det är inte direkt någon spänning i den, men den är gullig eller hur jag ska uttrycka mig.

Handling

Av Bokfrun - 9 januari 2015 00:10

Jag känner mig lurad. Vad var det egentligen för historier våran fröken lurade i oss som små ;-p. Efter att ha läst den här boken så märker jag ju att det var mycket som sades då jag var barn som inte var helt sant.
Och andra sidan så sade även min fröken att alla stora stenar som man kan se ute på åkrar har trollen kastat dit. Det trodde jag på i flera år :-p. Måste skratta, vad var det man fick lära sig egentligen.

Boken var iaf väldigt intressant !

Av Bokfrun - 6 januari 2015 22:30

Jag gillade inte den här boken.
I början tyckte jag den hoppade hit och dit.
Tjejen det handlar om gör mig även väldigt arg.
Jag har läst så många böcker där folk har växt upp under ett rent helvete men ändå kämpat allt vad de kan och blivit fina bra människor.
Ida gör sig själv till ett offer. Hon vill ha hand om sina barn ändå gör hon fel sak efter fel sak och förvärrar bara allt hela tiden.
Att komma överens med en annan tjej att de ska göra så att det ser ut som den andra tjejen blivit misshandlad och sen sätta dit ett av barnens far för det, det är väl det mest idiotiska jag någonsin läst!

Handling

Av Bokfrun - 3 januari 2015 17:19

tips och idéer på olika ursäkter till olika tillfällen. Vissa riktigt roliga! :-)

Av Bokfrun - 1 januari 2015 21:52

Boken var helt okey, men det känns som att det saknas nått. Att hela historien ännu inte är berättad.
Ison verkar vara en sympatisk trevlig prick. Som var mycket älskad av sin mor.
De levde som hemlösa när de kom till Sverige. Men Ison verkar ha fixat upp livet bra!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards