Alla inlägg under november 2017

Av Bokfrun - 22 november 2017 15:54

När jag hörde att Persbrandt gjort en bok var första tanken: wow den måste jag läsa, han måste ha hur mycket som helst att berätta.
Jag personligen gillar ju Persbrandt i många roller han gjort, bland annat Beck.
Man har ju en förutfattad bild av honom om hur man tror han ska vara.
Vill gärna att han ska vara matcho, snabb i replikerna men ändå med humor och värme.
Tyvärr så förstörs min bild av honom efter jag läst boken.
Eller tyvärr och tyvärr, han är uppenbarligen inte så som man föreställt sig och ska ju inte heller behöva vara det bara för att vi/jag vill det.
Men en helt nersunkad, sluskig knarkare som sitter och tatuerar in konstiga tatueringar på sig själv som inte ser bra ut, det är bara tragiskt.
Så min nya bild av Persbrandt är att han verkar vara en väldigt tragisk person.
En person som ger en magsår. Ingen person att se upp till.
Så jag vet inte, jag borde kanske inte ha läst boken.

Men en sak ska de där skådespelarna ha kredd för, och det är att hur mycket skådespelarna är oense och ogillar varandra (vilket framkommer i boken) så gör de ett jäkla bra jobb när de spelar mot varandra å man ingenting märker.

En sak som är intressant i boken är ju så klart att man får höra lite om hur andra skådespelare är.

Men man blir fundersam i början på boken när alla verkade turas om att vara ihop med samma tjejer. Tycker det är väldigt konstigt beteende från alla håll och kanter.

Av Bokfrun - 8 november 2017 23:13

Jag har precis tagit mig igenom En droppe midnatt.
Jag tycker att boken är väldigt intressant på många ställen. Och det måste vara hemskt att gå runt som liten/ung och inte tycka att man tillhör någon. Att man inte känner sig accepterad varken som svart eller vit.
Men jag tycker ändå boken är för lång. Det är vid flera tillfällen i boken jag känner att jag tappar fokus å inte orkar hålla mig koncentrerad på boken för att det är så mycket utspritt prat om allt möjligt eller hur man ska uttrycka sig.

Jag tycker dessutom att det är jobbigt och rörigt när det blandas in engelska hej vilt. Ibland är det halva meningar som skrivs på engelska. Ibland skrivs det på engelska när pappan tex pratar men ibland skrivs det även på svenska när samma person pratar. Men sen har jag ju full förståelse för vissa uttryck som skrivs på engelska att de förmedlar sig bättre på det språket. Men i övrigt tyckte jag att man kunde välja om man skulle skriva på svenska eller engelska och sen hålla sig till det språk man valt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards