Alla inlägg under oktober 2017

Av Bokfrun - 26 oktober 2017 22:11

Idag har Mattias Ribbing föreläst på mitt jobb. Såååå bra verkligen!!
Han lär ut hur man kan minnas saker med bilder.
Jag själv tex är fruktansvärt dålig på namn och ansikten. Så det är något jag behöver jobba på och det tänker jag göra med hjälp av Mattias böcker.

Min dotter har dyslexi. Tänk vad skönt om de kunde lära sig något liknande det här redan i skolan. Det hade väl varit helt fantastiskt och det hade varit sååå mycket lättare för min dotter.

Håller Mattias en föreläsning nära dig. Gå och se den! Det var sååå bra tycker jag och jag tror det här kan hjälpa många människor.

Jag köpte alla hans böcker :-)

Av Bokfrun - 5 oktober 2017 16:18

En intressant bok, i alla fall för dig som någon gång funderat på eller varit eller är familjehem/kontaktfamilj/jourhem.
Vilket jobb dessa människor gör!! Och så mycket de behöver stå ut med i bland å ändå fortsätter de. Riktigt godhjärtade människor.
Mycket lärorik!

Jourhem har funnits i mina tankar förr. Nu har jag dock 3 egna barn och ett bonus så för tillfället är det fullt hus här ändå.

Av Bokfrun - 4 oktober 2017 14:07

I juli skrev jag ett inlägg om att jag blivit ombedd att läsa ett manus till en bok. Då var det just det, ett manus som varken hade framsida eller någon färdig tanke över hur boken skulle se ut.
Följ länken så kan ni se va jag skrev då: http://bokfrun.bloggplatsen.se/2017/07/12/11459998-narmare-an-du-tror-jenny-jacobsson/

Nu är framsidan klar och den blev jätte snygg!
Ååååå så har den med min lille text på framsidan. Tjiiiiihooooo. Jag är så glad att få ha med text på två av Jennys böcker. Helt fantastiskt!!

Boken kommer inte att släppas förrän i januari 2018. Men den går att förboka på Bokus och adlibris i slutet av oktober.

Så hörni gott folk. I slutet av oktober går ni in på någon av sidorna och förbokar den va!? :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards