Alla inlägg under april 2023

Av Bokfrun - 25 april 2023 16:00

En fyndig bok som är humoristisk och annorlunda. 

 Änglar och demoner som vandrar på våran jord. Den ene naken den andre välklädd och stilig. 
En gud och en djävul som styr på sina egna vis. 
Karaktärerna, de vanliga människorna alltså, dom känns trovärdiga. En helt vanlig familj som får ett stort uppdrag när deras vägar möts med det övernaturliga. Trots detta fortsätter de vara en vanlig familj tycker jag. 
Jag tycker om boken, eller jag tycker om den nästan 100%. Några procent ramlar bort på kärleken. Kärleken hade jag klarat mig utan, vänskap mellan alla hade jag föredragit. 
Men så är just feelgood inte min grej vilket författaren vet🤗. Men i övrigt så tyckte jag om allt annat. 

   
Av Bokfrun - 9 april 2023 12:22

En barnsköterska med en egen mörk bakgrund ingen önskar sig, börjar jobba i ett hus som är minst sagt mystiskt. Familjen Ruby arbetar hos beter sig inte alls som sig bör. 

 
När mystiken börjar lindas upp faller det lite platt tycker jag. Men jag tycker så mycket om boken i övrigt så det gör inget. Jag är nöjd med att följa Rubys vardagar i detta besynnerliga hem och hushåll. 
En väldigt bra bok enligt min mening 🤗. 

   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards