Alla inlägg under juli 2022

Av Bokfrun - 31 juli 2022 23:38

Inte jag är en bok som handlar om en tjej som hamnar lite snett i vår värld.
En tjej som lever ett väldigt självdestruktivt liv. Jag vill bara hoppa in i boken och skrika STOPP för att få hejd på det hela, för att stanna upp hennes liv och ruska om henne.
Det tog ett tag för mig att komma in i handlingen. Men när jag väl gjort det ville jag inte sluta läsa.
Det är en tragisk bok om en trasig tjej som verkligen träffar fel typer av män.
Kluven och självdestruktiv. Att komma från en kristen familj och helt plötsligt börja upptäcka saker utanför religionen, saker som inte är tillåtna men som man ändå vill göra.

Helt klart en godkänd bok.

Av Bokfrun - 29 juli 2022 09:06

Stockholms blodbad, det kommer nog de flesta av oss ihåg att vi läst om i skolan. Men det visade sig att jag inte hade sån bra koll som jag trodde ändå.
Den här boken riktar sig till barn i 9-12 års åldern.
Tror det är en bra idé att läsa den här boken när de ska börja gå in på blodbadet i skolan. Det är inte en ren faktabok som man läser i skolan utan det är en bok som utspelar sig under blodbadet men ur ett barns perspektiv.
Sen gör det nog inte så mycket om vi vuxna som tror att vi har koll slår en kik i den också
:-D

Av Bokfrun - 25 juli 2022 05:52

Inget recensionsexemplar, bara ett litet tips på bra bok!

Av Bokfrun - 21 juli 2022 22:08

Följarehn är första boken i Rehnserien, det är en spännande och möjligtvis lite rå bok. Där får vi följa Elisabeth som har ett händelserikt liv kan man väl kort och gott säga, och mer händelserikt kommer det att bli, men kanske inte på ett positivt sätt.
Jag kan inte bestämma mig riktigt för vad jag tycker om Elisabeth, ibland gillar jag henne och ibland tycker jag hon är hemsk, egoistisk och barnslig. Men det är skönt med en karaktär man inte hatar eller älskar rätt av.
Men vare sig Elisabeth är bra eller hemsk så är boken i alla fall mycket bra.
Jag hade verkligen velat veta allt, men jag får snällt vänta till nästa bok.

Av Bokfrun - 21 juli 2022 17:43

Jag gillar de här trollböckerna.
De handlar om troll som råkar ut för en de ena och än de andra.
Jag har tidigare läst Trolläventyret på förskolan som jag gärna tipsar om.
Boken är på rim med roliga och händelserika bilder till.
I slutet av boken finns det flera Qr koder som tar dig till olika fågelsånger/läten.
Eftersom jag tycker mycket om den här boken så rekommenderar jag den till dig och ditt barn!

Av Bokfrun - 21 juli 2022 16:38

En bok som tar oss ner i vårt skräpiga hav. Biggan tar oss med på havets botten i jakten på ett hem.
Boken är på rim, en hel del fyndiga rim.
Den är lite komisk gällande kalsongerna, men samtidigt är den sorglig. Det är tyvärr så här vi gjort med våra hav och dess invånare.
Man blir att tänka efter lite. Och det kan bli en bra diskussion att ta upp med ditt barn.
Med hjälp av den här boken får barnen kanske mer kunskap om vad som faktiskt händer på havets botten.

Av Bokfrun - 21 juli 2022 16:19

Dilly Dyngbagge gör en liten upptäcktsfärd för att leta efter det perfekta bajset att äta. Snålskjuts med traktorn blir det till djuren. Men är det något som duger? Ja det får du ta reda på själv genom att läsa boken.
Trots att det är en barnbok så är jag lite kräsmagad, jag mår aningen illa när det handlar om att äta bajs.
Däremot brukar barn uppskatta att läsa och prata om bajs, så den här boken passar dem perfekt.
Boken vänder sig till barn i åldrarna 3-6 år. En lagom ålder tycker jag.

Av Bokfrun - 15 juli 2022 16:28

Inget recensionsexemplar!
Tänkte bara tipsa om en helt okej bok som jag lyssnat på via Storytel.
Lite spännande sommarläsning!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards