Alla inlägg under juli 2023

Av Bokfrun - 21 juli 2023 14:20

En fantasirik bok full med fart och fläkt. 

 
Svarthattar, vithattar, en apa som kan prata, en uppfinningsrik morfar, ubåt som liknar en val och så mycket mycket mer. Fantasin tar aldrig slut. 
Det händer mycket i boken, men för min del blev den ganska utdragen, man kom inte riktigt framåt. 
Även endel kunskap och fakta förekommer. Visste är det bra ibland, men ibland vill man bara få försvinna in i bokens värld. 
Boken riktar sig till 9-12 åringar. Den ålderskategorin tycker såklart något helt annat tycke än mig. 

 
   
Av Bokfrun - 18 juli 2023 00:49

Jag tycker verkligen om Natashas böcker. Hon är väldigt duktig i sitt berättande, duktig på att väva in det fiktiva tillsammans med händelser som faktiskt hänt och personer som faktiskt funnits. 

 
Boken utspelar sig i två olika tidsplaner. 
Mest gillar jag Éleine och Xaviers historia. Jag skulle vara nöjd med att bara sitta och läsa en bok om Éleine och de runtomkring henne. 
Vissa dela i Remys historia kändes lite mycket feelgood vilket jag kan ha svårt för. Men det får gå för den här gången 😁. 
Boken är mycket bra!
Läs den, men slå även en kik på hennes tidigare böcker ”Den franska fotografen” och ”Den hemliga gåvan”, 2 fantastiska böcker med vackra omslag. 
 
 
   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards