Alla inlägg under november 2015

Av Bokfrun - 17 november 2015 11:58

Jag skulle verkligen behöva en riktigt rolig bok att läsa. Ligger hemma och är sjuk och det är ju väldigt tråkigt i sig. Och ofta läser jag ju ganska tunga böcker om hemska saker som hänt på riktigt, så nu känner jag verkligen för något som kan muntra upp mig.
Dock är jag inte så hemma på den avdelningen så att jag vet vad som finns.
Tex en man som heter Ove var ju en underbart rolig bok (förutom slutet) en sån typ skulle jag vilja läsa igen.
Är det någon som har några tips?
Jag har sett att jag har ganska många läsare här på bokbloggen så det skulle vara ganska roligt med lite tips och idéer.

För tillfället har jag bara tre böcker här hemma på väntehögen, men de är inte så uppmuntrande precis.

Av Bokfrun - 16 november 2015 23:31

De flesta vet väl vid det här laget vem Tilde de paula är.
Men att hon skrivit en bok, det hade iaf inte jag en aning om.
Hon har i alla fall berättat om hur hon kom till Sverige som flykting. Och berättat om far och mormödrar.
Det är intressant att höra hur det har varit. Chile och Kuba. Hur släkten flängt runt.
Men det jag hade lite problem med var hoppandet i boken, fram och tillbaka mellan olika personer.
Jag hade lite problem med att komma ihåg vem som var vem i mellan åt.

Av Bokfrun - 14 november 2015 13:01

Nu får det vara nog med krig, terrordåd och dödande! Det får vara nog med våldtäkter, misshandel och kidnappande!
Kan vi alla inte bara leva i fred!

Av Bokfrun - 8 november 2015 23:54

På mitt jobb har vi en gång om året något som heter HMS (hälsa, miljö, säkerhet)
I vanliga fall brukar vi (ärligt talat) tycka att det är ganska tråkigt.
Men i år var det den bästa HMS:en hittills.
Bla så var Gustaf (killen på framsidan av boken) hos oss och föreläste om sin olycka han var med om på jobbet.
Väldigt intressant! Så intressant så att jag köpte boken de hade med sig, har nu läst ut den och tyckte den var väldigt bra.
Handlar om många arbetsolyckor!
Så gott folk!!! Följ arbetsreglerna, ta reda på fakta, gör riskanalyser, skapa rutiner och ta för Guds skull på er skyddsutrustning om ni arbetar där sånt behövs!
Det är för eran egen skull, så att ni i alla fall gör allt ni kan för att hålla er borta från olyckor.
Självklart kan det ske en olycka ändå, men kanske att den i alla fall kan bli lite lindrigare om man har följt alla regler.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards