Alla inlägg under april 2022

Av Bokfrun - 23 april 2022 14:10

Calles vilda fantasi är igång igen och han måste skydda både Stina och hennes katt.
Den här gången har han fått syn på ett troll som gillar att stjäla fika från de som fikar i skogen, vilket är precis det som klassen ska göra.
Troll är väl alltid både spännande och skrämmande för barn. Ett av mina egna barn var rädd för ?Bergakungen? som liten.
Som tur är visar det sig att just det här trollet inte är så farligt.
Precis som i den tidigare boken jag recenserat så riktar den sig till barn i åldern 6-9 år, men fungerar nog bra för dem som är något år yngre också.
Och som med den tidigare boken så tycker jag att den här boken är alldeles lagom på alla sätt och vis, och barnen är så fina med varandra.
Helena har även en bok som heter Skolspöket och magister snark, den är jag lite nyfiken på.

Hugg in på den här serien ni också. Alltid kan man lära sig något från dem.

Av Bokfrun - 11 april 2022 14:06

Alltså jag vet inte hur många gånger jag sagt det här, men jag älskar de här böckerna!
Det är som att få följa med i en film! En film man aldrig vill ska ta slut.
Jag gillar verkligen allt, karaktärerna, monstren, miljöerna och spänningen, ja allt.
Det blir inte långtråkigt eller händelselöst en enda gång.
Till och med omslaget på boken är fint och gör att man vill läsa den.
Och som jag sagt tidigare så gillar jag när ?omslaget? är tryckt på själva boken och man slipper det lösa pappersomslaget som halkar runt och lätt går sönder.
Det finns absolut inget dåligt att säga om den här boken. Den är fenomenal.
Jag rekommenderar er att läsa alla Josephs böcker.

Av Bokfrun - 1 april 2022 08:37

Boken handlar om Stina och Calle, kärlek, en katt och en häxa och lite lite svartsjuka. Men kanske viktigast av allt, den visar att det är okej att behöva extra hjälp och stöd i skolan. Det är inget konstigt med det. Ibland räcker inte hjälpen riktigt till, då kan man göra som Calle som byter skola.
Boken riktar sig till barn i åldern 6-9 år och passar bra för just det åldersspannet tycker jag.
Den finns att läsa som E-bok.
Som tur var finns det även flera böcker i den här serien, så missa inte dem!
Själv tycker jag boken var precis lagom lång och lagomt spännande.
Passa på att läsa hela serien nu när det blir påsklov!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards