Alla inlägg under januari 2017

Av Bokfrun - 23 januari 2017 23:29

Så där då. Då har jag äntligen tagit mig igenom den här boken.
Missförstå mig inte, jag tyckte boken var väldigt intressant men det tog ändå en väldig tid för mig att ta mig igenom.
Det enda negativa med boken tycker jag var att jag vill gärna veta vem som berättar innehållet i texten som ska komma. Jag tycker det blir rörigt att det stod efteråt.
Nog om det.

I boken berättade de även att i tex Baghram är det deras lagar och seder att man inte får vägra en svulten besökare något att äta.
Så även fast de visste att det skulle gå illa efter att militärerna kommit dit på besök och bett om något att äta så har det ändå serverat dem något ätbart.
När militärerna sen lämnat hemmet har familjerna som bjudit dem på mat blivit ihjälslagna med stenar och påkar (av sina egna). Hemskt!!

Boken är helt klart läsvärd!

Av Bokfrun - 1 januari 2017 23:56

Det här var en helt okey bok. Inte en bok jag känner att man måste ha läst.
Jag har läst många böcker skrivet av människor som var med under andra världskriget.
Jag har själv besökt auschwitz och birkenau.
Men det sämsta i den här boken är nutiden.
Den är så fruktansvärt tråkig och utdragen, en pers att ta sig igenom.
Å den där promenaden runt sjön som verkligen aldrig tog slut den var alldeles för långdragen och tråkig.
Men trots det så tycker jag att det övriga i boken var helt okey i alla fall.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards