Alla inlägg under april 2019

Av Bokfrun - 27 april 2019 13:18

Det var inga problem att plöja sig igenom 516 sidor i ett nafs.
Det är en så otroligt spännande och rå bok. Jag har gnagt ner naglarna och varit på helspänn igenom i princip hela boken.
Kan verkligen rekommendera Eldslandet till alla som gillar spänning.
Precis som med Pascals andra bok Patrioterna så är jag helt mållös. En Så himla himla bra bok!


Av Bokfrun - 21 april 2019 18:57

Mariette kan konsten att skriva böcker. Jag har läst alla böcker hon skrivit och fullkomligt älskar dem. Så gjorde jag även med Sprickor i jorden.
Den är väldigt spännande och välskriven, även lättläst skulle jag vilja säga.
Platserna hon skriver om blir jag nyfiken på att besöka, speciellt huset vid havet.
Jag tycker verkligen att det är intressant att läsa om sekter (jag vet, jag har nämnt det tidigare), och jag tvekar inte en sekund på att de kan vara så här manipulerande och och rent ut sagt överjävliga.
Eftersom Mariette själv varit med i en sekt i 20 år så blir hennes böcker extra bra, hon om någon vet verkligen hur det är och hur det kan vara.
Rekommenderar alla Mariettes böcker!

Bokförlag: Forum


Av Bokfrun - 14 april 2019 10:56

Första boken i en kommande serie. Mycket spännande och jag kommer absolut att läsa de andra böckerna när de kommer ut.
Med tanke på att Christian Unge själv är läkare så blir sjukdomar, skador och behandlingar trovärdiga. Ibland förstod jag inte vad vissa saker betydde/innebar men det gör man ju i och för sig inte när man besöker ett sjukhus själv heller :-D
Jag gillade Tekla och även den mystiske doktorn Tariq. Jag hoppas att han kommer att fortsätta vara med i fortsättningen också.

Tycker ni att lite sjukhusmiljö, droghandel och mord låter spännande så rekommenderar jag den här boken :-D

Av Bokfrun - 10 april 2019 23:01

Måste bara börja med att säga att alla borde känna en egen liten Dalmar (som han är som barn. Han är hur härlig som helst :-D

I den här boken gäller det att hänga med, efter bara några minuters okoncentration så var det svårt att komma igen. Men jag tycker att boken var bra även om jag hade svårt att hänga med i svängarna ibland.

Det skulle inte förvåna mig om vi en dag går runt med chip i händerna och är ännu mera övervakade än vad vi är idag. LÄSKIG TANKE!

Måste säga att författaren har gjort ett bra jobb som kommit på allt det här och fått ner det i en bok. Svårt för mig som är tekniskt obegåvad att förstå hur man ens kan få ihop en sån här bok, själv är jag glad om jag lyckas logga in på min egen Mail :-D

Bokförlag: Plutoniumpudel

Av Bokfrun - 3 april 2019 20:39

Sådär då. Då har vi kommit till tredje boken fast egentligen är det bok nr ett i den här serien. Vi har läst alla böckern i fel ordning.
När vi redan börjat från fel håll så kan vi lika gärna fortsätta :D
Det är dessutom ett stort plus att du kan läsa den i vilken ordning som helst (enligt mitt tycke) fast att det är en serie.
Trevor och hans familj presenteras bra i början av varje bok så man behöver inte försöka komma ihåg personerna från bok till bok.
De positiva med dessa böcker är att fakta delarna är invävda i en riktig berättelse så det blir inte tråkigt att lyssna.
Barnens mamma (jag)blev väldigt nyfiken på den här diabetes kändisen :-() kan det vara en fiktiv person eller är det kanske en riktig kändis.?
Tanken bara blixtrade till i mitt huvud lite snabbt, att om det är en riktig kändis, kan den möjligtvis ha initialerna P.J då?
Ja ni ser, även mamman i huset får saker att fundera på efter att ha läst boken haha.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards