Alla inlägg under augusti 2019

Av Bokfrun - 30 augusti 2019 16:43

Jag älskar den här boken, just för att den är lättläst och väldigt intressant. Här får vi ta del av vissa skillnader mellan att bo i Afghanistan och Sverige.
Visste du tex att afghanernas matte som de läser i sexan läser vi i nian :-D
4 av 10 vuxna är analfabeter.
En mamma i Afghanistan får i snitt 4,8 barn, i Sverige får vi i snitt 1,9 barn. Tyvärr är det 76st av 1000 afghanska barn som inte får uppleva sin femårsdag, i Sverige är det runt 3 barn av 1000.
Boken är tunn och går snabbt att ta sig igenom.
Cecilia skrev på min instagram att man inte behöve läsa den pärm till pärm utan välja ut de kapitel man var intresserad av. Men jag tänker, hur kan man inte vara intresserad av ALLT :-) det var i alla fall vad jag var.
Kanske kan den här boken hjälpa till att minska någon form av fördomar.
Den var i alla fall mycket intressant som jag skrev här ovan och lärdomsrik.

Av Bokfrun - 26 augusti 2019 17:18

Ibland händer det där lilla extra som man blir så glad för :-D ibland får man sin text tryckt på någons bok, ibland får man i uppdrag att läsa manus, ibland blir man bjuden på releasefest å ibland så får man stå med i tack texten i slutet av en bok. Så idag kom det hem en bok jag läst manuset till å varit testläsare åt å där i tacktexten står mitt namn @->. Jag är alltid lika glad över alla böcker som rasar in här hemma. Men ibland är jag lite extra glad :-D.

Av Bokfrun - 24 augusti 2019 14:40

Du har fått en dagisplats. Tänk er att få det mailet efter att ditt barn dött, en död som ingen kan förstå.
Det är så lite text på sidorna men ändå känner man smärtan ända in i själen.
Boken går fort att läsa ut men det är som att få ett slag i magen, luften går ur en.
Så sorgligt, så tragiskt, INGEN ska behöva uppleva något sånt här.

Av Bokfrun - 22 augusti 2019 13:31

När jag läste baksidestexten till den här boken så kändes den inte jätte lockande. Men eftersom jag sett hur populär den varit så ville jag självklart läsa den ändå.
Redan i prologen kändes boken lovande. Den fortsatte sedan i spänningens tecken med en hel del humor.
Jag hade svårt att lägga bort den för jag ville veta mer om mr Halloran. Så jag var nöjd och glad över boken ända fram till de sista sidorna där tappade jag mitt intresse helt tråkigt nog.

Citat från boken: Döden är aldrig längre bort än ett iskallt, strävt andetag.

Av Bokfrun - 16 augusti 2019 14:54

Även fast jag inte är ett feelgood fan så gillade jag verkligen den här boken.
När jag läser den får jag flashback till den tid jag spenderade i Torrevieja. Längtar tillbaka till de vita husen med murar, grindar, galler för fönstren och så vidare. Jag minns även den rosa saltlagunen och salter som låg där. Kaj ger en riktigt bra beskrivning av omgivningen tycker jag.
Jag älskar Anna-Lisa, en underbar och tuff dam. Men ibland ville man att hon skulle gaska upp sig lite mer :-D
Blir glad av att läsa boken förutom när Susanne är med, hon borde få en spark i häcken å lämna boken ;-D
Den där papegojan fick mig att skratta högt.
Jag tycker att boken passar de flesta.


Besök gärna bokens hemsida: www.idusforlag.se

Av Bokfrun - 16 augusti 2019 14:23

Den här boken har varit en bra reskamrat på en lång bilfärd, förutom då det blev mörkt ute och jag hamnade på små läskiga grusvägar i skogen som var helt öde:-D
Början av boken fångade mig inte riktigt utan det tog en stund innan jag kom in i den. Men sen rullade den på och jag kollade ut genom fönstret och kände på dörren både en och två gånger innan jag lade mig för att sova.
Som vanligt i både böcker och filmer vill man skrika till olika personer MEN VARFÖR GÖR DU SÅ!? Men det hör liksom till :-D
Ju längre in i boken jag kom ju mer spännande blev den.

Av Bokfrun - 15 augusti 2019 23:04

Louise skriver väldigt rätt fram, här förfinas inga ord. 

Boken handlar mycket om alkohol, sex, svek mot vänner och jakten på orgasmen.
Men självklart handlar det inte bara om det. Det handlar om en tjej som flyr trista Sverige, som vill hitta ett jobb, bli sedd och omtyckt men framför allt leva livet med sin kompis Kim. Livet blir dock inte alltid som man tänkt.
Boken är uppdelad i månader så månaden Januari fångade mig inte riktigt, men från Februari och framåt var jag fast.
Det var en bra bok. En vågad bok som jag inte tror att vem som helst hade vågat att skriva.
Det enda jag förfäras lite av i boken är deras hygien 

Av Bokfrun - 12 augusti 2019 23:17

Jag önskar att jag hade haft möjligheten att läsa den här boken innan jag blev långtidssjukskriven. Kanske hade jag då haft mer förståelse för att det blev som det blev.
Boken är väldigt lättläst och uppdelad på ett bra vis plus att det är en väldigt viktig bok. Dessutom finns det en sammanfattnings ruta efter varje kapitel, en mycket bra idé.
I boken kan du läsa om smärta, medicinering, psykisk ohälsa, nertrappning av medicin och en hel del annat.
Dessutom finns det med styrkeövningar och tips för en värkande kropp, övningarna finns även på bokens hemsida!
Jag hoppas att ni är många där ute som vill läsa den.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards