Alla inlägg under januari 2023

Av Bokfrun - 20 januari 2023 23:21

Inget recensionsexemplar!
Lyssnat på denna bok.
Bra men vissa saker påminde lite om den förra boken ”Terapeuten”.
Jag kunde klura ut vem som gjort vad men tyckte att den var spännande ändå.

Uppläsaren 👍🏼

 

Av Bokfrun - 15 januari 2023 10:47

Hollywood Hills forever är en bok jag har hört och läst mycket positivt om. 

För mig känns den lite feelgood (även om inte allt är positivt och även psykisk ohälsa förekommer) och då är inte jag rätt person att recensera den. Det är en kategori jag sälla faller för. Vissa tar sig igenom så klart, jag är inte hårdhjärtad 🙈. 
Mitt intresse för den här boken gick lite upp och ner. Ibland var jag med till 100% och ibland tappade jag det lite. 
Men som sagt, jag har läst mycket positivt om den och jag känner som sagt att det är mitt problem med just den här typen av böcker som gör att jag inte kan ge en rättvis recension av boken, så jag tar och slutar här.     

Av Bokfrun - 14 januari 2023 23:45

Inget recensionsexemplar!
Lyssnat på denna på Storytel.
Den var helt okej, även om själva huvudpersonen drev en till vansinne.
Uppläsaren får godkänt.

 

Av Bokfrun - 8 januari 2023 23:57

När jag läser den här boken blir jag så fruktansvärt arg men även väldigt paff. Hur kan en människa gå igenom livet på det här viset, hur orkar han ens med sig själv, hur kommer han undan med allt!?
Att Maria orkade ta sig igenom detta helvete är otroligt och en himla tur.
Vi får även läsa lite om två tjejer som också blev drabbade av denna fruktansvärda människa.
Jag är väldigt nyfiken på vad Emil tänkte och sa när den här boken kom ut, och även när författarens podd som heter Psykopstpodden startade.
Det är en bra bok, det blir nästan lite mörk humor då hon tipsar om hur man blir/är en psykopat  . Vi får hoppas att ingen tar efter just de delarna. I övrigt är boken sorglig, hemsk men intressant.    

Av Bokfrun - 5 januari 2023 00:34

Den här boken ska jag vårda ömt. Den är som en liten NPF bibel.
Vill kopiera upp den och dela ut den till alla (vilket jag såklart inte kommer att göra).
Boken är så bra skriven, bra upplägg och väldigt lätt att förstå.
Ni kanske förstår att jag uppskattar boken mycket. Den är skriven ur både barnens perspektiv men även de vuxnas.
Fina passande illustrationer innehåller den.
En glädjande nyhet för mig var att det stod att från hösten 2021 så är kunskap om NPF en obligatorisk del i lärare och förskolelärare utbildningen. Av egen erfarenhet kan jag säga att det behövs!

Jag har själv två NPF barn varav ett av dem ofta hamnar i trubbel. Min far brukar säga: Hon har ett hjärta av guld, det blir bara lite fel ibland.

Det är så skönt när det finns en bok som prickar så rätt. Tack för den här boken Visto förlag.          

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards