Alla inlägg under december 2013

Av Bokfrun - 10 december 2013 21:13

Ja just det, funderar på om jag ska försöka klämma in en till bok detta år. Tycker jag hunnit många ändå med tanke på att vi har 4 barn, heltidsjobb, köra barnen på alla barnens träningar och matcher och vänner osv osv.

Men det är ju så skoj att läsa. Skulle min tv gå sönder skulle jag klara mig ändå om jag bara har någon bok att läsa.


Tänkte skriva årets lästa böcker här å nu.


1. Gustavs grabb - Leif GW Persson                                           
                   

2. Snöblomma och den hemliga solfjärden - Lisa See                                          

3. Glada hälsningar från Missångerträsk - Martina Haag                                      

4. Monster - Micael Dahlén                                            
                                

5. Femtio nyanser av honom - EL James                                             
           

6. Ett stulet liv - Jaycee Dugard                                            
                     

7. Horungen - Donya Wihbi                                             
                               

8. Felicia Försvann - Felicia Feldt                                             
                

9. För då minns jag kärleken - Charlotte Alfin/Minna Tunberger                        

10. Innan jag somnar - SJ Watson                                            
                     

11. Heja, Heja - Martina Haag                                              
                           

12. Ang Maria - Mia Skäringer                                         
                                

13. En man som heter Ove - Fredrik Backman                                           
       

14. När ljuset släcks - Magnus Hedman                                            
                  

15. En stråle av ljus - Danielle Steel                                             
                    

16.Den hemliga dottern - Shilpi Somaya gowda                                             
       

17. Barnmorskan i East End - Jennifer Worth                                             
         

18. När livet stannar - Malin Sävstam                                           
                       

19. Bortom Tron - Jenna Miscavige Hill, Lisa Pulitzer                                          

20. Slutstation rättspsyk - Sofia Åkerman, Thérése Eriksson                                  

21. Little Bee - Chris Cleave                                            


                                     

Av Bokfrun - 6 december 2013 21:06

Denna boken började inge vidare. Jag läste några sidor och tyckte att den verkade dryg så jag la bort den och tog en annan bok och läste emellan.

Men när jag var klar med den boken återgick jag till denna som visade sig vara en ganska bra bok. På vissa ställen var den svår att lägga ifrån sig och riktigt spännande.

Dock kan jag tycka att huvupersonernas diskussioner med varandra här i boken kunde vara lite konstiga å fjantiga. Jag fick inte heller tiden att riktigt gå ihop. Och inte tror jag att så värst många två åringar är så bra på att prata och förstå som pojken i denna boken. Jag har ju själv en två åring så jag kan ju jämföra lite iaf.

slutet är hemskt. MEN så måste jag ju säga att jag har läst hela denna boken för att sen inte förstå sista meningen. Vilket förstör endel eftersom det är en ganska viktig grej :-p


 


handling: I två år har den nigerianska flickan Little Bee suttit inlåst på en flyktingförläggning utanför London. Tiden har hon ägnat åt att studera engelska och fundera ut olika sätt att ta livet av sig - ifall männen som tvingade henne på flykt plötsligt skulle dyka upp.
Hon är arton år när hon släpps ut från förläggningen. Vart ska hon ta vägen, utan pengar eller kontakter? Det enda hon har är ett visitkort till en person vid namn Andrew O'Rourke. Sist hon såg honom var på en strand i Nigeria. Kanske kan han hjälpa henne nu.

I en annan del av England försöker den nyblivna änkan Sarah O'Rourke hitta en ny tillvaro med sin son. Hon tänker mycket på semesterresan till Nigeria för två år sedan som blev början på slutet för hennes familj. Allt förändrades den kvällen på stranden, då de mötte en flicka vid namn Little Bee...


»En enastående berättelse om vår tid. Den är sorglig, rolig, utmanande och upplyftande. Alla människor som älskar att läsa böcker ska unna sig den här läsupplevelsen.«
ngalill Mosander, Go'Kväll

»Detta är en roman som inte bara sätter spår i tankarna - den ristar historien in på bara hjärtat.«
Femina

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards