Alla inlägg under augusti 2022

Av Bokfrun - 23 augusti 2022 13:47

Ännu en bok i serien: Kampen om Tusenvärld. Det här är bok nr tre, självfallet har jag även läst de andra två böckerna. Ja jag har faktiskt till och med läst Joseph andra serie också som jag precis som med denna serie älskar.
Det känns som att jag alltid upprepar mig när de kommer till Joseph böcker. Men vad ska man säga när man fullkomlig gillar dem liksom :-). De håller dessutom samma standard så det är inte så att man känner att en bok är mindre bra än en annan ur samma serie.
Det här är fantasy böcker för ungdomar. Det är lite trollpenslar, speglar, marmorhästar, magi, monster och mycket mer. Precis som det ska vara i en fantasybok.
Jag kan säga att även om det är ungdomsböcker så går de att läsa långt upp i åldrarna. Det är iallafall min egen erfarenhet och vad jag uppfattat ute i bokvärlden.

De andra två böckerna ur samma serie heter: Dunkelstjärnan och Spegelbilden.

Av Bokfrun - 2 augusti 2022 10:32

Inget recensionsexemplar utan en bok som jag tycker att jag har nytta av att läsa iaf.

Gissa om man blev sugen på att läsa böcker om Wittgenstein som det skrivs/nämnts lite om i den här boken. Verkar vara en intressant filur.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards