Alla inlägg under december 2020

Av Bokfrun - 30 december 2020 20:24

Vill bara visa senaste boken jag lyssnat på. Inget recensionsexemplar men jag kan visa den ändå så klart.
Detta är bok nr 5 i serien om Emma Sköld. Den kan läsas fristående om man vill det.
Spännande och bra precis som de andra böckerna i serien. Men jag vill ju alltid att Emma ska vara mer polis och mindre drabbad.
Men det är en helt okej serie som ni borde ta och slå en kik på.
Nu har jag tre böcker kvar, började lyssna på bok nr 6 igår kväll.

Av Bokfrun - 27 december 2020 13:55

Bajs, bajs, alltid är väl bajs roligt för alla småbarn men även för endel stora. Så bajs är väl ett vinnande koncept på en barnbok får man lov att säga. Redan har flera småbarnsföräldrar efterfrågat den här boken.
Både jag, dottern och mannen fick veta något som var helt nytt för oss, det handlar om vombaten. Vombatens avföring är nämligen formad som en tärning ungefär, den har, tro det eller ej men sex sidor. Hur kommer det sig att vi aldrig pratat om det här i skolan, det hade varit en rolig grej att vetat, det är ändå väldigt annorlunda skulle jag tro.
Dottern frågade även efter Giraffer. Tips till nästa bok kanske :-D det finns hur många djur som helst i våran värld så några fler böcker skulle vara trevligt att läsa :-D
Nu ska min fyraåriga lille brorson få läsa den.

Boken finns att hitta på Idus förlags hemsida men även på Bokus och Adlibris.


https://www.idusforlag.se/en_liten_bok_om_mycket_bajs?search=En%20bok%20om%20mycket%20bajs%20


https://www.adlibris.com/se/bok/en-liten-bok-om-mycket-bajs-9789189147713


https://www.bokus.com/bok/9789189147713/en-liten-bok-om-mycket-bajs/



Av Bokfrun - 21 december 2020 00:54

Boken handlar om Hilda som åker till sin tokiga mormor som gillar att samla på grejer. Överallt finns det diverse prylar.
Hildas mamma har blivit utbränd och mormor rycker in som en frisk fläkt för att hjälpa till på sitt egna lilla vis.
Bilderna är verkligen fulla i liv och rörelse. Jag personligen blir nästan lite stressad av mormor och hennes oreda :-D Men Hilda har som tur var ett par ganska bra och händelserika dagar hos mormor.

Boken kan ni hitta på Idus förlags hemsida men även på adlibris och Bokus. 
https://www.idusforlag.se/nar_mamma_hade_ont_i_halen?search=När%20mamma%20hade%20ont%20i%20hälen%20


https://www.adlibris.com/se/bok/nar-mamma-hade-ont-i-halen-9789188964717


https://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?search_word=n%E4r+mamma+hade+ont+i+h%E4len&ac_used=yes



(3-6 år)

Av Bokfrun - 18 december 2020 10:24

En liten och ganska så kort bok om Tomas liv. Han vill att boken ska tas som en konversation man ha inpå småtimmarna. Det är nog så jag tar den också. Det är bra och korta sekvenser om hans liv. Den väcker kanske inte så mycket nyfikenhet hos mig men är ändå helt okej att läsa.
Jag fick inte så mycket känslor för boken, men just uppbrottet från tjejen och på vilket vis det skedde skar i hjärtat.
Som jag skrev när jag fick boken så gillar jag baksidan väldigt mycket.
Den är annorlunda och visar bokens innehåll på ett kort, enkelt och bra vis.

Av Bokfrun - 18 december 2020 00:46

Vart har tomtens skägg tagit vägen? Ja det får du veta när du läser den här fina boken, eller hmm det kanske du inte alls får veta.
Jaja det märker du själv när du läser den för den här boken får du inte missa :-)
Den är både lättläst och bra med mysiga illustrationer. Håll utkik efter mössen vetja!
Passa på att läs den för ditt barn nu innan det är dags för den riktiga tomten att komma. Kanske barnen har mer överseende med att tomten inte alltid är lika vacker som på film, att även han kan råka ut för saker:-D och då kanske det inte gör så mycket att den där tomtens (som kommer till er) ansikte blir lite mer buligt och snedare för varje år som går
:-D
Skämt och sido.
Det är helt enkelt en härlig bok!

Finns att hitta på:

https://www.vistoforlag.se/barnbocker/3-6/nar_tomten

https://www.adlibris.com/se/bok/nar-tomten-blev-av-med-sitt-skagg-9789178852949


https://www.bokus.com/bok/9789178852949/nar-tomten-blev-av-med-sitt-skagg/


Av Bokfrun - 12 december 2020 23:02

Ett avklippta finger, vad är väl det jämfört med så många andra brutala händelser som sker igenom boken.
Jag tycker att Gustav lyckats med det brutala på ett bra vis. Det finns ingen form av att försöka dämpa eller förfina de hemska händelserna, ibland blev jag själv faktiskt lite illamående.

Det är en enkel text att läsa, inget tillkrånglat språk eller andra krusiduller.

Jag gillade den här boken. Gustav fick mig att vilja fortsätta följa dessa människor som tex Danny och Elmina boken igenom. Jag vill även gärna få följa med dem över till en uppföljare. Kommer jag att få göra det? Kommer det en bok till? Jag hoppas i alla fall det!!




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards