Alla inlägg under mars 2019

Av Bokfrun - 31 mars 2019 11:03

Jag har lyssnat på den här boken vilket gick väldigt snabbt då jag aldrig ville stänga av den.
Jag tycker inte att det var en förutsägbar bok utan jag misstänkte både den ene och andre igenom hela boken:-D
Å slutet hörni, slutet var mycket bra och helt otippat.
Rekommenderar verkligen den här boken!

Bokförlaget Forum

Av Bokfrun - 30 mars 2019 18:45

Jag valde att läsa den här boken för att jag tyckter att det är roligt/ intressant att läsa om hur skrockfulla många skådespelare är och vad de har för ritualer och rutiner.
Sen är det ju alltid lite intressant att läsa om spöken vare sig man tror på det eller inte.
Jag är dock inte speciellt intresserad av teatrarnas historia, teater har aldrig varit min grej riktigt.
I boken berättar personerna om en massa saker som de upplevt. Men många säger i princip: jag har varit med om det och det, håret reste sig på armarna, jag ville aldrig gå dit igen, jag såg en kvinna som inte fanns, MEN jag tror inte på spöken.
Det kan jag tycka drog ner boken lite.
I övrigt kan jag inte för mitt liv förstå hur man vågar sitta på en teater själv sena kvällar eller nätter. Vare sig man tror på spöken eller ej så skulle det vara en läskig plats.
Boken är i alla fall helt klart godkänd.


Bokförlag: Roos & Tegnér

Av Bokfrun - 30 mars 2019 00:31

Jag frågade min yngsta dotter vad hon tyckte var bäst i den här boken. Hon svarade: Allt!
Så ja gott folk, finns det något mer att säga :-D

?Bubbeli babbeli bus, kom ut ur ert påsiga hus? var en ramsa som jag fick läsa flera gånger om. Innan hon gick och lade sig för kvällen gick hon runt och sa den där ramsan om och om igen.
Så ja, det här var en bok yngsta dottern uppskattade.

Lek & tanke

Av Bokfrun - 26 mars 2019 19:53

Igår lyssnade jag på den här boken, den är bara 3 timmar och 20 minuter lång så det gick fort att dra igenom den.

Som vanligt när det är böcker som handlar om andra världskriget och förintelsen så är de väldigt intressanta och självklart väldigt hemska.
I början tyckte jag lite si och så om boken men det gick fort över.
Dr Mengele nämndes i all hast och det är verkligen en person jag vill veta mer om. Måste köpa någon bok om honom.

I slutet får man lite fakta om vissa av tyskarna.
Man får veta när de föddes och när de dog och hur de dog. Vissa fick fängelse, avrättades eller lyckades smita iväg.
Det tyckte jag var väldigt intressant att veta för den informationen har jag inte direkt fått rätt av i andra andra världskriget böcker.

Bokförlag: Historiska media

Av Bokfrun - 25 mars 2019 21:43

Den här boken var lite för överdriven för mig, och jag fick den inte att gå ihop riktigt.
Först kändes den som den första Saw filmen sen övergick den till The hunger games filmen.
Men jag kan tänka mig att mina tonårsbarn skulle tycka att den här boken skulle vara jätte spännande och intressant.
Men som sagt, tyvärr var det ingen bok för mig.
Det känns alltid hårt att behöva säga att man inte fastnade för en bok. Jag förstår ju hur otroligt mycket hårt jobb det ligger bakom. Men alla har vi olika smak och jag är alldeles säker på att det är många där ute som kommer att älska den.

Bokförlag : Bokfabriken

Av Bokfrun - 18 mars 2019 20:38

Alltså wow, vilken fantastiskt bra och spännande bok.
Jag fastnade för boken redan på första sidan, så man måste säga att författarna verkligen har talang för att fånga läsaren direkt.
Boken håller i sig hela vägen.
Jag ville inte att boken skulle ta slut samtidigt som jag ville läsa och läsa för att se hur den slutade (jag vet, motstridiga känslor)
Nu återstår den eviga väntan tills bok nr två och bok nr tre kommer ut, detta är nämligen första boken i en trilogi och jag bara måste läsa fortsättningen.

Tallbergs Förlag



Av Bokfrun - 15 mars 2019 18:38

Åh, en bok helt skriven om mig ;-D
Tycker att den är helt fantastisk! Önskar att alla kunde läsa den här så att man kan få lite förståelse för introverta.
Genom att läsa den här boken så har jag nog upptäckt att jag är en öppen introvert.
Det finns så många missuppfattningar om introverta.
En introvert har sällan ett behov eller intresse av att få vara i höjdpunkternas mittpunkt, det är inte därifrån de får sin energi ifrån men det betyder inte att de är blyga för det = så sant.
Introvert och socialfobi är skilda saker.
Jag är jätte glad över att jag lyssnade på den här boken. Den har gjort att jag fått ännu mera insikt :-D

Bokförlag Forum

Av Bokfrun - 13 mars 2019 21:16

En bra bok som uppskattades av min sjuåriga dotter.
Dock var hon inte så intresserad av första sidan som visar vad de olika stereodelarna heter.
När det kom brumtroll och de började byggas fällor för att fånga dem så blev det genast intressant och vi tittade och både beundrade och skrattade åt de fina bilderna. Vissa av bilderna var riktigt bra och roliga och kan verkligen få ett barn att vilja vara med och titta i boken. Trollbilderna skulle jag kunna ha som tavlor på barnens rum.
Jag själv blev lite skeptisk till att barnen själva går och hämtar en skål med jätte varmt/hett vatten. Tänker om det finns barn där ute som också vill bygga trollfällor och blir lite inspirerade.
Min dotter fick hett vatten på sig som liten och skinnet rann av henne. Idag har hon ett ganska stort, utputande, hårt ärr. Därav kommer min rädsla.
Men att det framgår att vatten och elektronik kan vara farligt tycker jag är bra!
Tack för en bra bok med fina bilder!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards