Alla inlägg under juni 2021

Av Bokfrun - 30 juni 2021 09:09

Oh lord, trots att detta är en barn och ungdomsfantasy bok så säger jag som jag sade om den första boken som kom, jag älskar den! Älskar den här boken, älskar den förra boken.
Vill gärna se de här böckerna som en serie på tv.
Boken är väldigt bra skriven och jag kan se karaktärerna och händelserna framför mig.
Den är fartfylld och spännande, en bok man aldrig vill ska ta slut. Jag anar att det kommer en till bok och det gör mig oerhört glad i så fall. Vill bara få fortsätta följa rödögda Alicia och hennes vänner.

Demoner, vampyrer, troll, älvor, sjöjungfrur och så mycket mer kommer du att få träffa på under bokens gång. Läs den!

Av Bokfrun - 21 juni 2021 21:17

En bok om Niki som precis har flyttat till Gläntan med sin mamma, där bor det nu med surgubben. En flytt innebär att nya vänner ska hittas och det fixar Niki redan första dagen. Det jobbar en mystisk fritidsfröken på skolan. Är hon en häxa och vad är det egentligen med den där kallvattenkällan?

Tyvärr var detta ingen bok för mig och dottern. Jag fick läsa klart boken själv.
Det kändes lite som att vi inte kom någonvart. Även mystiken uteblev för våran del.
Men nu är det så att dottern fyller tio år i år så kanske är hon bara för gammal för boken. Den riktar sig till barn som är 6-9 år.

Men gott folk. Bara för att det inte var en bok för oss så betyder det inte att just du och ditt barn inte kommer att älska den. Så läs den vetja!

Boken finns att hitta på idus förlags egen hemsida och även på Adlibris och Bokus.

https://www.idusforlag.se/mysteriet_vid_glorias_kalla?search=Mysteriet%20vid%20glorias%20källa%20

https://www.adlibris.com/se/bok/mysteriet-vid-glorias-kalla-9789176340783

https://www.bokus.com/bok/9789176340783/mysteriet-vid-glorias-kalla/

Av Bokfrun - 14 juni 2021 22:49

Ett recensionsexemplar som kom för länge sedan i form av en e-bok.
Först blev jag orolig att jag skulle känna igen allt då jag tittade på stjärnorna på slottet den säsongen han deltog.
Men det jag upplevde i boken var ett väldigt mörker. I mina ögon så är det ett destruktivt liv han levt och kanske fortfarande lever i. Hur mår han, och hur mår barnen i allt det här?
Jag uppfattar det som en naken bok där inte mycket har blivit förfinat. Flera gånger under bokens gång tänker jag: hur orkar han med detta mörka leverne och att så ofta känna ilska.
Jag måste på något vis haft någon form av ögon bindel på mig under hans karriär. Jag har sett många filmer han varit med i, men måste helt ha missat allt rabalder runtomkring honom.
Det blir spännande att fortsätta följa Ola så länge han arbetar som skådespelare. Få se hur allt artar sig i framtiden. Hoppas att han kan få känna ett inre lugn.

Av Bokfrun - 7 juni 2021 11:49

En spännande välskriven bok med ett annorlunda tema. För mig är det i alla fall något nytt med matindustrin i en roman/den här typen av bok. Men bra blev det.
Vi får lära känna karaktärerna riktigt bra. Tycker om hur både Claudias och Raúls historia får ta plats.
Detta är Sofias debutroman som verkligen gick hem hos mig. Visst kan Claudia reta gallfeber på mig :-D men det är väl egentligen bra.
Spänningen hålls uppe hela tiden, inga fallgropar där intresset svalnar enligt min mening. Slutet får mig att tro och hoppas på att det kommer en till bok.

Boken finns att hitta på Visto förlags egen hemsida men även på Bokus och adlibris.

https://www.vistoforlag.se/illvilja?search=Illvilja

https://www.bokus.com/bok/9789178850525/illvilja/

https://www.adlibris.com/se/bok/illvilja-9789178850525


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards