Alla inlägg under november 2016

Av Bokfrun - 23 november 2016 21:50

Jag följer en sida på instagram och Facebook som heter ofoget. Tycker att den är himla kul :-)
Nu hade de släppt en bok som jag självklart var tvungen att köpa för att läsa.
Jag älskar alla lappar som sätts upp i trappuppgången och sånt. Kan skratta mig tårögd på dem.
Som tur är, så är det ganska många lappar med i boken för övrig text var inte jätte bra precis.

Av Bokfrun - 10 november 2016 23:15

En mycket intressant bok.
Hur är det möjligt att en människa kan komma undan så mycket fast han i ena sekunden i princip erkänner å i andra sekunden nekar.
Det måste kännas lönlöst som polis att plocka in en kriminell var och varannan dag men att han blir utsläppt lika fort igen.


Men som sagt, boken var väldigt bra och lättläst tycker jag.

Av Bokfrun - 1 november 2016 21:42

Påminn mig om att aldrig gå til en psykolog om jag inte vet vad den har för förebild.

Det här är en mycket intressant bok. Men man blir alldeles chockad över hur många människor som är indragna i något som liknar en sekt.

Man blir chockad över att Sture Bergwall/Thomas Quick behandlades som en Gud av vissa. Man ville verkligen vara den personen som gjorde mest framsteg med Thomas.
Alla verkade vilja skriva böcker om honom. Han hölls nerdrogad på en hög dos mediciner.

Jag blir även chockad över hur en psykolog kan sitta och skriva privata brev till Thomas.

Nej, man får skämmas över diverse psykologer, poliser, åklagare osv.
Här har de ett fall som verkligen inte skötts bra.

Läs boken!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards