Alla inlägg under augusti 2015

Av Bokfrun - 29 augusti 2015 17:55

En intressant bok.
Jag har tidigare läst en bok om romer/zigenare. Slagskämpen hette den och var väldigt bra. Men den handlade om de irländska romerna och han beskriver hur de ( hans pappa med fler ) stjäl och trakasserar.
Den här boken är tvärt om.
I den här boken kämpas det om att kräva lika rättigheter.
De berättar om hur romerna blir trakasserade och utsatta. Detta sker här i Sverige. Då skäms man ! Jag önskar att vi svenskar inte betett oss på det här viset.
Ni får själva läsa boken och se hur vi har behandlat människor förr i tiden och det sker säkerligen idag också både här och där.

Av Bokfrun - 19 augusti 2015 22:27

jag måste börja med och säga att jag har haft en väldig tur med val av böcker den senaste tiden
Även den här boken var väldigt bra och svår att lägga ifrån sig.
Jag mådde illa när han beskrev mobbingen i skolan och även de gånger han misshandlat någon.
Det är en rätt rå bok eller hur man ska uttrycka sig.
Men ändå så ville man bara veta hur det skulle gå med allt.

Av Bokfrun - 15 augusti 2015 18:59

Men vilken intressant bok. Jag har aldrig tidigare läst om Andrées polarexpedition. Men efter att ha läst den här kan jag förstå författarens besatthet av att vilja veta hur männen dog, för nu vill jag också veta.

Hon skriver på ett enkelt och roligt vis.

Av Bokfrun - 13 augusti 2015 23:45

En bok skriven av polisen som satte stopp för Mattias Flinks vansinnesfärd.
Jag tycker det är intressant att läsa om olika fall/brott Olavi har varit med om. Livet som polis är intressant.
Dock så förstår jag inte (nu är jag kanske elak) vitsen med att ta med berättelser om sin egen barndom eller bilder från den.
När jag väljer ut att jag vill läsa den här boken så är det för att få läsa just om den där hemska dagen och andra brott, ja, polisyrket i stort.
Jag är överhuvud taget inte intresserad av att läsa om en helt normal barndom eller se bilder ifrån den.
Aja men detta är ju bara min lilla åsikt :-)

Av Bokfrun - 12 augusti 2015 23:32

Här är ett bra exempel på en envis kille!
Har man den vinnarinstinkten så kan man nog gå långt i vilken sport som helst.
Eller varför inte bara gå in i väggen(bli utbränd ) med flit för att se vad som händer.
Ja envis som en stucken gris kan man säga att denne kille är.

Av Bokfrun - 8 augusti 2015 16:06

Eftersom jag har läst James första bok - Gatukatten Bob , så är det självklart att jag även måste läsa bok nr 2.
Jag tycker att det är en gullig liten bok. Den är inte spännande eller så att man sitter och undrar vad som ska hända härnäst, men jag vet inte hur jag ska beskrivs den på något annat vis än gullig.
Jag gillar den!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards