Alla inlägg under augusti 2017

Av Bokfrun - 31 augusti 2017 10:23

Tänk er att vara instängd i en kropp som inte fungerar men du själv är fullt medvetande.
Att bli behandlad som Mr noboby. Folk säger dumma saker, utnyttjar en för att de inte vet att man är fullt medveten. De tror man är helt borta å tror att de kan säga och göra vad som helst. Att sitta på detta vis under flera års tid utan att på nått vis kunna förmedla: hallå, jag är här, jag förstår faktiskt vad du säger. Det måste vara så fruktansvärt hemskt så det finns inte ord för de.

Men de här var helt klart en läsvärd bok som var mycket bra.

Av Bokfrun - 15 augusti 2017 19:54

Men oj vilken bok. Riktigt bra skriven.
Jag blev fast redan efter första sidan.
Det är sjukt hur långt människor kan gå för att vara med i såna här gäng.
Hur vågar man göra diverse tatueringar synligt på kroppen.
Känslan att radera alla gamla vänner från Facebook (för att de inte hade samma tro) måste ha varit jobbigt.
Men att ta sig ur detta, ja herregud, man känner riktigt hur hennes ensamhet kryper i ens egen kropp, hur fruktansvärt jobbigt den tiden måste ha varit. Och oron att andra barn inte ska få leka med hennes barn pga hennes förflutna. Ja vad säger man, manbara lider med henne.
Jag respekterar inte rasister eller nazister på nått vis, men tycker att hon var stark som tog sig ur detta. I slutändan var det ju endast såna kompisar hon hade å att inse att man tänkt helt tokfel under flera års tid å säga tack och hej till de vänner å liv hon hade, det var bra gjort i alla fall!!

Helt klart en läsvärd bok!

Av Bokfrun - 12 augusti 2017 22:25

Jag gillar Sanna bråding när hon är med i tv och sånt där. Hon brukar vara glad, rolig och lättsam.
Men den här boken fastnade jag inte för.
Många gånger när jag läser en sann bok så kan man må dåligt i flera dagar efteråt och ha svårt att släppa den.
Men den här boken fångar inte mig. Den är fullmatad från i princip första sidan till sista sidan med alla möjliga händelser i hennes liv. Det blir nästan för mycket.
Jag tycker även att den var aningen rörig.
Och jag som inte gillar för mycket utfyllnadsprat/text hade nog önskat det i den här boken i alla fall. Här blir du pepprad med nya händelser hela tiden. Å det är femte aborten å sen är vi helt plötsligt tillbaka på tredje aborten.
Nix pix detta var ingen bok för mig.

Av Bokfrun - 4 augusti 2017 16:17

James har ju skrivit två böcker om sin katt Bob före den här boken.
Å jag har tyckt att de andra två böckerna varit gulliga. Det är ju inga spännande bladvändar böcker men som sagt, de är gulliga.

Den här tredje boken tycker jag nog var bäst faktiskt. Jag tycker man fick veta mycket mer om James bakgrund och det var intressant.
Det var dock länge sedan jag läste de andra två, så jag har dem inte riktigt fräscht i minnet.

Å självklart blir man trots James torftiga jul lite avundsjuk på den.
De firar den tillsammans och njuter av stunden.
Själv tycker jag att julafton är en stor stressdag och man är helt slut när den är över. Dessutom har man glömt av att njuta av den.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards