Alla inlägg under februari 2019

Av Bokfrun - 25 februari 2019 17:26

Vart ska jag börja!? Jag har så mycket jag vill skriva. Den väcker många tankar och funderingar, men jag bör väl börja någonstans.

Boken var väldigt bra och intressant eller jag kanske ska säga att personen är väldigt intressant. Jag vet inte om man vågar säga att han är fascinerande, jag beundrar inte honom på något vis men jag blev trollbunden av boken och behövde bara få veta mer.

Ibland kunde jag bli glad över att läsa hur trevlig han var mot personerna han höll som gisslan. I nästa sekund kunde jag bli illamående, förbannad och ledsen över hur han behandlade sin egen famil. Hur kunde han?

Vem hade Svartenbrandt varit om han inte behövt genomlida sin fruktansvärt grymma barndom?
Om han inte hade haft en kärleksfull morfar de första åren hade han då haft ett uns vänlighet i sig?
Känslig fråga, men idag ses det som någon form av status att ha jobbat med eller omkring Svartenbrandt?

Jag hade gärna läst lite mer om vistelsen i säter.

Nu måste jag sluta skriva, texten är redan lång.

Jag rekommenderar er verkligen att läsa boken. Den är fängslande och riktigt riktigt bra.

Bokförlag: storyhood

Av Bokfrun - 18 februari 2019 22:31

De första sidorna kände jag medlidande för mamman. Man fick läsa brev hon skrivit till sin man. Vilken smärta! Till en början kände man nästan ångesten börja krypa i ens egen kropp och väcka dåliga minnen till liv.
Men ju längre in i boken jag kom så kände jag bara, Herreguuud vilken olycklig familj. Varför bor dessa människor under samma tak? Till och med barnen är som vandrande depressioner och då är det milda vandrande depressioner till skillnaden mot mamman och pappan.
Ibland blev det jobbigt för min egen själ av att känna all denna olycka. Den tränger sig på.
Men jag måste säga att det var lite humor alldeles i slutet av boken och jag slog ihop den med ett litet fniss och tanken: där fick du! :-D

Bokförlag: Bazar

Av Bokfrun - 15 februari 2019 15:42

Att sitta hemma och spana på sina grannar måste vara mer intressant än att titta på tv.
Kvinnan i fönstret är spännande och den har sina vändningar som gör en förvånad.
En vända tyckte jag att den var oerhört sorglig också.
Baksidestexten gör sig rättvis, den är precis lika spännande som den utger sig för att vara.
Som vanligt så tror jag mig veta vem som är boven, och som vanligt har jag fel :-D

Rekommenderar boken till er som inte läst den än. Den har varit på tapeten länge och mycket men jag har inte riktigt haft tid till den förrän nu.

Måste låna bilder från Storytel då jag glömde av att fota boken innan den drog iväg på vift:-D

Bokförlag: Albert Bonniers förlag

Av Bokfrun - 12 februari 2019 11:58

Jag har precis varit testläsare för Frida Hallbergs manus till en ny bok.
Det kommer att bli sååå bra när den kommer ut. Jag älskar ju hennes andra tre böcker.

Aldrig har jag väl analyserat någonting så hårt. Varje ord varje mening har jag analyserat. Jag har läst om, gått tillbaka, antecknat och allt därtill.
Nu har jag fått iväg resultatet till henne.
Hoppas det hjälper henne en liten bit på vägen i alla fall. :-D

Av Bokfrun - 4 februari 2019 22:05

Jag blev inte jätte tagen av hur den här boken är skriven. Dessutom känner jag att om jag väljer en bok om jakten på kapten klänning så är det just om kapten klänning jag vill läsa om. Då tycker jag inte att författarens liv tillför boken någonting. Så jag kan känna att det som inte hör till utredningen inte tillför boken något och för min del hade de delarna kunnat skippats.

Men jag måste säga att man blir mörkrädd av att höra om denna polis. Hur kan man utsätta människor för sånt här. Dessutom är det skrämmande att han inte verkar förstå att han gjort fel.
Tyvärr simmar de runt alldeles för många såna här fula fiskar ibland oss. Det är ledsamt!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards