Alla inlägg den 30 november 2019

Av Bokfrun - 30 november 2019 13:32

Då var den här boken utläst. Gick snabbt att läsa den då den var väldigt lättläst och hade korta bra kapitel med olika berättelser.
Jag tycker att det är väldigt roligt och intressant med folktro, så jag gillade den här boken!
Det finns dessutom en till bok av dessa författare, den kom ut före denna så jag är nog tvungen att läsa den också :-)
Favorit kapitlet var kapitel 5 ?Rånda?. Det handlade om när en hjortronplockare stöter på ett skogsrå.
Även kapitlet med vitterstigen gillade jag mycket. Jag vill bara ha mer och mer av dessa historier.

Vem var egentligen den allra allra första människa som sa att det tex var älvor som dansade över ängen (då det var dimma) eller som började sprida ut att det fanns vackra kvinnor (å ibland otäcka)i skogen,som nu kallas för rå.
Så himla nyfiken på det.
Jag tar gärna emot boktips om någon vet några liknande böcker om folktro och sådant.
Slänger dessutom ut frågan om någon vet om det finns liknande böcker från Dalarna?
Jag vill ju bara läsa mer nu på direkten!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards