Alla inlägg den 14 november 2019

Av Bokfrun - 14 november 2019 20:57

Det här är tredje boken om Markus av Trolyrien. Har saknat Markus och Diomeda lite nu när det har varit ett uppehåll från dem.
Boken är bra och det är full fart igenom hela boken.
Det jag kan sakna är de lysande svamparna, lysfontänerna med maneter, världarna från bok ett och två, detaljerna som gör så att man målar upp en färgglad fantasivärld framför sig när man läser.
Men jag har fått umgås med lite nya monster (som jag gillade by the way) och sniglarna och fjärilarna :-D
Jag hoppas att det är många ungdomar (och vuxna så klart) som läser de här böckerna och som får en chans att leva sig in den här världen.

Nu funderar jag på om det kommer en till? Vi har börjat närma oss det jag vill ha uppklarat men vi är ändå inte där än :-D så jag behöver läsa flera böcker :-)

Vet ni förresten vad en skräckfågel är? Eller en sklorba eller kanske en slukare. Vet ni inte det så ge er in i boken och läs. Å ja gott folk, ni får ha lite tålamod med Ilasa, hon kan gå en lite på nerverna :-D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards