Alla inlägg den 4 februari 2023

Av Bokfrun - 4 februari 2023 15:19

    En bok berättad av en kvinna som kom ensam med kindertransport till Sverige som femtonåring. Kindertransport är alltså en barntransport som hjälpte judiska barn att lämna landet. Ni förstår vad den här boken handlar om, om andra världskriget. 

 
Ett krig jag varit intresserad av och läst många böcker om. Precis som många av de böckerna varit bra och intressanta så var även denna bok det. 
Men jag upplevde boken som lite hoppig. Nämner många namn, händelser, orter och hoppar runt lite i tiden. Så ibland hade jag svårt att hänga med. 
Tillslut släppte jag alla namn och vad personen var till vem. Jag koncentrerade mig bara på händelserna i stället. Det är ju trots allt händelserna som är det jag finner intressant. 
Så boken var bra, lätt språk, stor text. 
Längst bak i boken finns det förklaringar bland annat på viktiga platser, personer och andra viktiga händelser.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards