Alla inlägg den 17 juni 2022

Av Bokfrun - 17 juni 2022 00:48

En perfekt bok för min yngsta dotter att läsa. För i den här boken har Mila redan ställt alla frågor om mens och allt som hör till. Det betyder att min dotter blir fullärd utan att jag gjort någonting :-D
Det är bra med såna här böcker för barn tycker jag som är vuxen. Jag tror barn gillar det, de är intressant/spännande och lite fnissigt och dessutom behöver de själva inte ställa (i deras värld) pinsamma frågor!
Boken borde stå i ett skolbibliotek, lättåtkomlig.
Tror dottern kommer att uppskatta boken. Hon har redan önskat sig en fest den dagen hon får mens :-D

Rekommenderar den.
Finns att hitta på Adlibris, Bokus och ja ni vet, såna ställen man hittar böcker på :-D

Av Bokfrun - 17 juni 2022 00:12

Psykoser är väldigt intressant tycker jag.
I den här boken är det ca 95 sidor med små kapitel om just psykoser. Tyda tecken, se vålnader, ögon i väggar, onda gossedjur, osv osv, så mycket intressant nerskrivet på precis lagomt korta kapitel.
För mig blir boken dock lite luddig/rörig. Jag skulle behöva ett mer rakt språk när det gäller den här typen av böcker. Människors erfarenheter. Men jag blir faktiskt uppmärksammad på baksidestexten om språket. Dock helt okej för mig att läsa andra böcker skrivna på detta vis.
Boken var ändå helt okej att läsa, såklart!
Kan även passa på att tipsa om Karins andra bok: Mardrömmar - berättelser från det undermedvetna. Även den har jag läst :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards