Alla inlägg den 14 december 2021

Av Bokfrun - 14 december 2021 23:17

Mycket igenkänningsfaktor i den här boken måste jag säga.
Jag är ingen shopaholic som författaren till denna boken är, men den får mig att bli nyfiken på om jag skulle klara av ett år utan att köpa kläder till mig själv. Kanske borde jag anta den utmaningen.
Det är lite humoristiskt att läsa alla ursäkter till alla köp som görs fast de inte borde blivit gjorda.
Boken har varit nyttig att läsa, det är mycket man börjar reflektera över under läsandets gång.
Varför fortsätter man köpa kläder fast garderoben är full, fast att vissa klädesplagg fortfarande har prislappen kvar. Och den stora frågan, hur kommer det sig att garderoben är fullproppad med kläder så väggarna buktar ut och dörren går inte att stänga och ändå har vi inget att ha på oss?
Vi är duktiga på att överkonsumera det mesta. Känner du dig också tvungen att handla så att affären ska gå runt :-D ja då tycker jag att du ska slå en kik i den här boken.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards