Alla inlägg den 24 oktober 2021

Av Bokfrun - 24 oktober 2021 21:53

Skojigt med en bok med lite hyfs, omtanke och vänlighet.
Många skulle kanske behöva läsa den :-D
Ibland blev jag chockerad över vilka det är som skrivit vissa frågor. Ibland kändes personerna väldigt bittra, lättkränkta eller snåla.
Vem tycker att ens vänner är ohyfsade för att de inte betalar notan för allihopa när de är de som frågat om de vill följa med ut!? Hur kan man tro, eller ta för givet att någon ska betala för en själv någonsin!? Ja, som ni ser så kan den frågan ha gjort mig lite irriterad :-D
Någon beskrev nästan sina gäster som vilddjur. Hur har dessa människor ens kommit i kontakt med varandra från start. Den kränkta personen och de bulldoppandes vilddjuren. Känns som att de intre riktigt borde hänga på samma ställen i vanliga fall.
Någon förväntar sig en present av gästerna var eviga gång de kommer, så har man livslång vänskap med denna person så får man ladda upp med ett förråd med presenter/gåvor. Eller följa Ribbings råd. Första besöket ja då kan man ge present, alla andra hundra besök nej.
Någon vill att gästerna ska plocka undan och diska efter sig. Hmm det här kan säkert ha varit personen med vilddjur polarna.
Ja ni ser, vissa frågor gör att man sätter bullen man precis doppat i kaffet i halsen (ta det lugnt, ta det lugnt, jag dricker inte kaffe så min bulle äts kaffesäkrad och torr ) och vissa frågor vill man verkligen att folk ska läsa svaren till och ta åt sig.

När ni kommit till rätt fråga i boken så förstår ni allt mitt bulle och kaffe prat :-D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards