Direktlänk till inlägg 11 maj 2019

Samir & Viktor - Pascal Engman

Av Bokfrun - 11 maj 2019 16:42

En ärlig bok som ger mig ont i själen och hjärtat, men som samtidigt gör mig glad.
Det gör ont att höra om allt näthat, utnyttjande, hot, mobbing, våld och psykisk ohälsa.
Jag har inte följt Samir och Viktor tidigare så jag har missat mycket av deras framträdande, dansande osv. Men självfallet har jag sett dem i mellon, och Samir brukar jag se ploppa upp lite här och var. En dag när jag lyssnade på mina vanliga poddar dök Samir upp (jag tror att det var Freakshow) och pratade om en spökjakt helt utan att andas ;-D Hel härlig!
Dessa killar känns som riktiga energispridare som har fått utstå så mycket onödigt hat.
Jag uppfattar dem som starka som efter alla motgångar ändå lyckats nå en sån stor framgång. All heder till dem!
Läs den här boken vad ni än tycker om Samir och Viktor.
Är du en av hatarna så kanske boken kan få dig att ändra åsikt.
Till dig Pascal säger jag grattis till ännu en lyckad och välskriven bok!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bokfrun - 30 oktober 2023 16:17

Lydias liv. En bok där du säkert kan reflektera och tänka bortom det som står, hur är det med din egen familj? Vad vet du om dina föräldrar eller far och mor föräldrar?  Tyvärr är detta ingen bok för mig. Den berörde mig inte. Jag läste och väntade...

Av Bokfrun - 26 september 2023 22:57

 Hedda är en liten tjej med mycket känslor. Att kämpa sig igenom skoldagarna är tufft, men hon gör det. Tänk om alla kunde förstå hur slitsamt det kan vara i livet för dessa NPF barn och deras familjer.  Det är sådan igenkänningsfaktor i den här bo...

Av Bokfrun - 24 september 2023 19:46

Det är väl något speciellt med böcker som utspelar sig förr i tiden?  I den här boken får vi hänga lite i 1800-talet med fattighus, kokerskor, tvätterskor, husjungfru, kammarjungfru och allt vad som hör 1800 talet till. Boken är uppdelad i tre dela...

Av Bokfrun - 30 augusti 2023 20:43

I det finaste kvarteren lurar många fula fiskar.  Överklass, medelklass, ”underklass” och mord. Mikaela Friis och hennes gäng gör sitt bästa för att lösa allt, trots egna personliga problem.  Boken var riktigt spännande och bra. Den sl...

Av Bokfrun - 30 augusti 2023 19:29

En bok som barn säkerligen uppskattar.  Alvas snabba och fyndiga kommentarer och tankar. Vissa kanske till och med känner igen sig i Alva, kanske får någon en förklaring på varför de fungerar som de gör eller varför det blir lite tokigt ibland.  F...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards