Alla inlägg den 16 september 2018

Av Bokfrun - 16 september 2018 21:10

Alla böcker passar inte alla tyvärr. Den här passade inte mig riktigt.
Men! måste jag säga, den är väldigt aktuell just nu med alla våldtäkter som sker men även alla hackare och troll som figurerar i vår värld.
Dessutom har denna bok fått väldigt bra betyg av andra recensenter, så självklart tycker jag att ni ska läsa denna och bilda er en egen uppfattning, så ni inte förlitar er på vad jag tycker.
Det finns en sak som dock irriterar mig.
Jag vet egentligen inte om jag bör nämna den, men här kommer det ändå.
Den här boken är baserad på ett verkligt fall. Ändå antar jag att alla namn i boken är påhittade namn. Så varför nämns Engla och hennes mördare som sig själva? Varför behöver de nämnas i boken även om det bara är en kort kort text. Jag förstår att man försöker få fram hur man antar att poliserna tänkte vid gripandet. Men hade inte det kunnat göras på annat vis?
Det som hände Engla var en tragiskt, vidrig, hemsk händelse som inte hände långt ifrån där jag bodde då. Hennes (och hans andra offer) mördare är inte värd någon som helst uppmärksamhet, han är inte värd att nämnas vid namn. Jag tycker helt enkelt inte att de har någonting i en sån här typ av bok att göra.

Lite positivt:
När jag läste författarens tack på sista sidorna så blev jag väldigt nyfiken på Paula. Hennes riktiga historia skulle jag vilja läsa.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards