Alla inlägg den 31 januari 2018

Av Bokfrun - 31 januari 2018 12:07

Jag försöker ju lära mig att lyssna på böcker, så nu har jag även lyssnat på den här boken. Bakom stängda dörrar av B.A Paris

Jag tyckte boken var rätt bra, tror dock jag hade gillat den mer om jag läst själv.
Hade ganska svårt för uppläsarens sätt att läsa och speciellt då hon läste Jacks del av konversationerna.

Kom på mig flera gånger med att tankarna traskar iväg, men tids nog ska jag nog lära mig lyssna på en bok med full koncentration.

Men som sagt, jag tyckte boken var bra. Och den är helt klart värd att läsas.

Cdons beskrivning:
Det perfekta äktenskapet? Eller den perfekta lögnen?Alla känner ett par som Jack och Grace. Han är snygg och förmögen, hon är charmig och elegant. Han är en hängiven advokat som aldrig har förlorat ett mål, hon sköter hemmet och maten till fulländning och avgudar sin handikappade lillasyster. Fast de är nygifta verkar de ha allt. Man kanske inte vill tycka om dem, men man gör det. Man blir ohjälpligt charmad av deras otvungna, bekväma hem och av deras trevliga middagar. Man skulle vilja lära känna Grace bättre.Men det är svårt, för man upptäcker att hon och Jack är oskiljaktiga.Vissa skulle kalla det för riktig kärlek. Andra undrar kanske varför Grace aldrig svarar i telefon. Eller varför hon aldrig kan komma och ta en kopp kaffe, fast hon inte jobbar. Hur hon kan laga sådan enastående mat och ändå vara så slank. Eller varför hon aldrig verkar ha någonting med sig när hon går ut ur huset, inte ens en penna. Eller varför det sitter skyddande ståljalusier för alla fönster på bottenvåningen.Vissa skulle kanske undra vad som egentligen pågår när middagen är över och ytterdörren har stängts.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards