Alla inlägg den 19 juni 2018

Av Bokfrun - 19 juni 2018 23:28

Den här boken är nominerad till årets bok 2018. Jag kan säga så mycket som att jag verkligen verkligen kan förstå det.
Det är en oerhört bra bok som är mycket välskriven.

En flytt till Afrika blir inte som förväntat.
Det råder en stor klasskillnad mellan folk.
Spökeri och häxeri sitter djupt rotat i afrikanernas liv.
Det känns nästan som jag varit en fluga som klättrat på deras väggar, så djupt in i boken lyckades författaren ta mig.
Vissa böcker är ju just en bok
Vissa böcker är som att se en film
Och vissa böcker är som att man själv är med inne i boken och ser allt med egna ögon, och den här boken var verkligen så. Jag hade gärna fortsatt klättra runt på deras väggar och se vad som sker år efter år efter år.

Som jag har skrivit tidigare så är jag väldigt intresserad av att läsa mer om just Afrikas tro på spöken, häxor, onda väsen. Någon som har nått tips på bok?

Recensionsexemplar

>Bokfabriken<

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards