Alla inlägg den 11 juli 2021

Av Bokfrun - 11 juli 2021 23:59

En spännande bok för 6-9åringar att läsa. Genom boken får de följa med syskonen Lisa och Axel på sökandet efter vad det är som gör djuren sjuka, och de kan även själva försöka dra slutsatser.
En precis lagom barnbok tycker jag.
Den ger även lite lärdom om vad man inte ska mata djur med och slänger även in en liten hint om att katthem finns och att de uppskattar hjälp från frivilliga. Jag är ju en cat lady så därför slänger även jag in den hinten nu när jag fick en anledning :-D

Boken finns att hitta på Idus förlags egen hemsida men även på Adlibris och Bokus.

https://www.idusforlag.se/forgiftningen?search=Förgiftningen

https://www.adlibris.com/se/bok/forgiftningen-9789189147461

https://www.bokus.com/bok/9789189147461/forgiftningen/

Av Bokfrun - 11 juli 2021 23:28

En bok som var över förväntan. Titeln på boken var inte så lockande, men innehållet var som tur var det. Gillade att få följa med i Teklas liv och hade gärna fortsatt med det. Hennes liv var väldigt spännande men tragiskt. Givetvis är det intressant att läsa om Julia också men Tekla och hennes historia gillade jag mest.
När det kommer till andra världskriget så är det inte allt för ofta vi hör om ryssarnas ondska. Vi pratar ofta om tyskarna, så det var intressant att se det från en annan riktning.
Även om den här romanen är fiktion så är den inspirerad av andras berättelser. Den känns väldigt trovärdig.

Tekla sa en sak som jag fastnade för. Kanske är det bara jag som reagerade på det men jag tyckte att det var klokt sagt.
x Det är inte plågsamt att vara död, smärtan sitter hos dem som lever x

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards