Alla inlägg den 17 maj 2021

Av Bokfrun - 17 maj 2021 09:13

Full fart i morfars affär är en barnbok som riktar sig till barn runt 6 - 9års ålder. Den består av 4 kapitel och är relativt lättläst, även om det slinker in något svårt ord på vissa platser. 

 
Det var en bra bok sa dottern när vi slog ihop den. Allra bäst gillade hon kapitlena ”Mysteriet med smakbiten” och ”rånförsöket”. 
 
Det är ett väldigt gulligt omslag på boken måste jag säga, dessutom finns det många söta svartvita bilder inuti. Vi fastnade allra mest för ambulanspersonalen. Så söta!
Om jag själv ska välja ett kapitel som jag gillade allra mest så blir det ”När morfar försov sig”
 
Min uppfattning är att barnen ska dra lite lärdom av den här boken. Tex att det är bättre med tyg/nät kassar än plast, att inte smaka på saker man inte vet vad det är. Ja lite sådant. Jag kan vara helt ute och cykla. Var inte tanken att barnen skulle dra lärdom av boken från författarna, så har de lyckats med det ändå skulle jag vilja säga. 
Viktiga aktuella ämnen som faller sig naturligt i en saga. 
 
Boken finns att hitta på Visto förlags egen hemsida, men även på adlibris och Bokus. 
 
 
 
 
       

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards