Alla inlägg den 15 maj 2021

Av Bokfrun - 15 maj 2021 17:10

Franz Franz Franz, i min recension på förra boken "Requiem på Dimön", så skrev jag att jag tyckte lite bättre om Franz än i tidigare böcker, men endast lite. Den här gången måste jag öka på mitt lite till lite mer. Men inte fullt ut så klart, han har fortfarande sina obehagliga sidor. 

Bara för att Franz mjuknat upp betyder det INTE att vi kommer ifrån sekter som tur var. 
Jag tycker att Mariette är en fantastisk författare, jag är helt fast i den här serien. 
Det är bra att man kan få följa med personerna var för sig utan att det blir upprepningar. 
Jag rekommenderar den här boken och den här serien till alla där ute. 
Till min (eller våran kanske jag ska säga ) stora lycka så kommer det ännu en bok framöver. 
Jag önskar att den här serien blir minst lika lång som Sagan om isfolket, som jag för övrigt inte läst men jag vet att det är en lång serie. 
 
När ni läser Mariettes böcker så vill jag att ni har med er i bakhuvudet att hon själv varit medlem i en sekt i 25 år innan hon lyckades ta sig därifrån. 

      

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards