Alla inlägg den 10 januari 2021

Av Bokfrun - 10 januari 2021 23:19

Passade på att lyssna på den här boken när jag ändå var i farten. Bara en bok kvar i serien nu då :-) ska lugna mig lite med den. Jag har en föraning om vad den ska handla om och det gav mig ett litet magsår :-D så jag väntar en stund med den.
Den här boken var bra men gav mig inte direkt någon WOW känsla. Det var för mycket osannolika sammanträffanden för mig.

Men kul att ni författare hittar er ut hit till Dalarna :-) Är det för ni tror att vi är lite allmänt knäppa här eller är det kanske Quick filmen som satt oss på kartan. Senaste boken jag läste som utspelade sig i Dalarna var Lars Keplers bok Spegelmannen.
Till skillnad mot de som gjort Quick filmen så har Sofie gjort ett fantastiskt research jobb för den här boken. Det är så roligt att få känna igen platserna som omnämns, eventuellt kommer jag kanske sluta besöka min favorit sjö efter det här :-D
Quick teamet, satte de ens in sin fot i vårat landskap? Sofie eller Kepler hade kanske kunnat gjort research arbetet åt dem och även filmat på rätt ställen. Kepler lyckades ju till och med att hitta en väldigt liten ort här i Dalarna som man nog inte trodde någon skulle hitta på :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards