Alla inlägg den 5 januari 2021

Av Bokfrun - 5 januari 2021 23:43

Fick en känga av min syster för ett tag sedan. Hon talade om för mig att jag minsann bara hade läst en bok av alla de böcker jag fick av henne i födelsedagspresent 2019. Jag hade önskat mig alla böckerna jag fick, men har inte riktigt hunnit fram till dem då recensionsexemplaren gått före.
Men nu kände jag att jag skulle klämma in en av de böckerna i alla fall.
Så då valde jag: Det kom för mig i en hast. Den handlar om en mor som dränker sina tre barn och tiden som kommer därefter.
Det räcker med första sidan i boken för att man ska fastna. Så hemskt sorgligt!
Men boken är inte skriven på ett anklagande, rått eller hatiskt vis trots det hemska brottet.

Boken är skriven av Ingeborgs (barnamöderskan) systers barnbarn och utspelar sig från år 1929.

Jag tycker att Maria har gjort ett bra jobb med boken, som att hon själv var med. Det känns som att hon verkligen har gjort ett bra underarbete genom att kolla upp fakta och miljöer.
Vi får även ta del av brev som Ingeborg skrivit till sin man.
Kom ihåg att året är 1929 så ibland används det ett litet gammaldags språk.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards