Alla inlägg den 1 oktober 2020

Av Bokfrun - 1 oktober 2020 06:58

En lagom bok för dottern att läsa högt för mig i. En bok som faktiskt var svår att ta ur hennes händer. Ibland tänkte jag att jag skulle ta över läsningen så att hon skulle kunna somna, men det vägrade hon, hon ville läsa själv.
Den är väldigt lättläst med korta och bra kapitel. Texten är i en perfekt storlek. Man önskar nästan att alla böcker hade sådan text.
Storyn var bra och konditoriet var lagom knasigt. Vi båda höll andan och hoppades att ingen skulle äta av vitlökstårtan.
Boken riktar sig till barn mellan 6-9 år och det håller jag med om att det är en passande ålder. Jag tror att många barn kommer att uppskatta den här boken.

Av Bokfrun - 1 oktober 2020 00:06

Det här är en historia man skulle vilja följa livet ut, än är den inte slut känns det som. Man oroar sig lite för att han ska ploppa upp som gubben ur lådan en dag även fast det gått väldigt lång tid. Kommer han då bli besatt igen? sitter han där ute i världen ännu och tänker på henne?
Boken lästes ut fort då jag inte kunde sluta läsa. Arg är ett ord som beskriver en känsla jag hade när jag läste boken, en annan är frustration.
Ilskan är mot honom, jag blir arg på allt han gör skulle man kunna säga. Frustrationen är mot henne när hon flertalet gånger gör tvärtemot vad jag tycker att hon ska göra.
Förhoppningsvis kanske den här boken kan hjälpa någon där ute med att förstå, att hur svårt det än känns så lämna efter första slaget. Det kommer inte att bli bättre.


Jag gillade den här boken!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards