Alla inlägg den 2 juli 2020

Av Bokfrun - 2 juli 2020 23:49

Boken handlar om Majvor som har en liten liten skog på huvudet.
I skogen döljer sig en annan sak som sen döljer en annan sak, ungefär som en babushka/matrjosjka (rysk docka).
Många ställen ett barn kan tycka är roligt att besöka. Själv gillar jag filurerna mest :-D
Jag och ett barn ser nog, eller inte nog utan snarare helt garanterat inte boken på samma sätt.
Jag ser det mer som att Majvor tar till flykt in i sitt inre när hon mår dåligt, där kan hon gå längre och längre in om hon vill och stanna där tills hon är redo att kliva ut igen (som en fristad).
Ett barn gör det nog inte svårare eller djupare än vad det är. De ser det bilden visar, en skog på ett huvud som man kan gå in i, och spinner vidare på den idén.
En egen liten värld.
Ett barn uppfattar det som en rolig grej och ser nog framför sig hur du går in i en skog, får lite fika, ser en kamel osv. Ett roligt ställe helt enkelt.
Undertiden jag ser bortom bilderna och in i djupet.
Så ja, även fast det är en barnbok så går den att tolka på olika vis.

Det är bra illustrationer i boken, ett plus i kanten för tavlorna i Majvors rum.

Av Bokfrun - 2 juli 2020 21:29

Ha?lsade pa? hos sva?gerskan och hann med att la?sa en fin bok hon fa?tt av sina do?ttrar (jag vet, jag a?r rolig att ha pa? beso?k :-D ).
Boken a?r va?ldigt fin och gullig och ta?nkva?rd. I Love it @?>?
En bok man kan ga? och bla?ddra i, i tid och otid. Den ger en lite pepp, det finns alltid tva? sidor att se saker ifrån, vi borde alla va?lja det mer positiva.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards