Alla inlägg den 21 juni 2020

Av Bokfrun - 21 juni 2020 17:39

Den här boken har varit min bilkompis och hänga tvätt kompis. Den är oerhört grym. Det är svårt för mig att förstå hur något sådant här kan ske, hur det kan finnas människor som lever under dessa förhållanden.
Det är även väldigt svårt att förstå hur en mor kan kännas så känslokall och sitta med och planera sin dotters död.
Att dina föräldrar sitter och gråter vid din sjuksäng för att du överlevde, det är så fruktansvärt hemskt.
Jag blir faktiskt ledsen av den här boken. Det är många kvinnor som har blivit bla brända och dödade för att familjens heder inte ska förstöras.
Sen är det så klart glatt att läsa att det faktiskt finns människor som står emot för att hjälpa andra.

Boken är lite ifrågasatt på vissa områden. Men helt ärligt, vi vet alla om att det här händer, så om någon medicinskt inte stämmer till 100% Vad har det för betydelse?
Det finns en intervju att se på youtube med Souad. Det finns antagligen många fler, men jag har bara sett en. Den är på franska så jag förstod absolut ingenting :-D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards