Alla inlägg den 9 oktober 2019

Av Bokfrun - 9 oktober 2019 23:52

En väldigt bra och intressant bok måste jag säga. Början var lite svår med alla namn och relationer, men det löste sig bit för bit efter vägen :-D
Olga berättar om sin uppväxt och om sin familj.
Hon har en mamma som är väldigt överbeskyddande. Mamman gör en massa tok, bland annat sprayar hon DDT på gäster som hälsar på för att hon är rädd för bakterier. På den här tiden visste man ännu inte att DDT var giftigt.
Sen har vi drottning Mary som tiggde grejer hos folk hon hälsade på, tillslut gömde man allt av värde man ville ha kvar då Mary väntades på besök.
Olgas pappas morbror(?) Tsar Nikolaj 2 fick sin och sin familjs grav uppgrävd av Putin för att ta ett DNA prov.

Detta var helt klart en bok väl värd att läsas! Det händer så mycket tok, både tragiskt, roligt och intressant.

Av Bokfrun - 9 oktober 2019 12:34

Det gick lite i vågor för mig att läsa den här boken. Ett tag kunde det kännas lite segt och långdraget till att sen bli spännande en stund.
Det var tråkigt att jag inte fastnade för den. Jag har sett så många som älskat den, vilket ni andra säkert också kommer att göra. Men jag är bara jag :-D och för mig var det lite för pratigt och långdraget.
Men ni andra ska absolut ge den en chans!



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards