Alla inlägg den 1 oktober 2019

Av Bokfrun - 1 oktober 2019 22:24

Ni som har sett några av mina tidigare recensioner har kanske förstått vilken fakta och forskningsnörd jag är. De är så intressant!! Den här boken gjorde mig inte besviken.
Vi får läsa om forskning av depression och 7 olika anledningar till varför man blir drabbad och hur man kan motverka det.
Vi får läsa om experiment/studier, placeboeffekt, apor, djur på zoo, övervikt, amish folk, medborgarlön, stress osv.
Visste ni att Storbritannien använder mest legala psykoaktiva droger? Eller att vi använder så mycket mediciner så att det inte längre går att filtrera ut helt ur vårat dricksvatten.
Det finns så mycket jag skulle vilja skriva här, men alldeles för lite plats så ni får läsa boken själva.
Rekommenderar den verkligen!

Meeeeen fast det är forskning, studier, experiment, experter + att jag gillar den här boken så betyder det inte att jag och boken alltid är överens. Jag tycker lite tvärt emot emellanåt fast att jag har tvär fel :-D :-D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards