Alla inlägg under augusti 2019

Av Bokfrun - 10 augusti 2019 22:28

Det här är en ungdomsbok vilket passar den perfekt.
Det händer saker hela tiden och det är kungar, tjänare, monster, magi och mycket mer i denna berättelse.
Jag kan absolut se en tonåring uppflugen i fåtöljen alldeles fast i boken, för det blev i alla fall jag.
Jag tycker att den var riktigt bra även om jag var fundersam i början när Markus kom till ett ställe med klädträd.
Jag rekommenderar den verkligen för de som gillar fantasy.
Ett plus till det hårda omslaget utan ett pappersomslag, och så klart ett plus till att en ort i Dalarna nämna :-D ;-D

Så funderar jag så klart på om det kommer att komma en bok till? Det är nämligen en grej jag måste få veta :-D

Av Bokfrun - 4 augusti 2019 22:54

Så fruktansvärt att upptäcka att ens morföräldrar har sympatiserat med Hitler, att ens egen morfar var en SS ryttare.
Att upptäcka att ens egen familj döljer denna mörka hemlighet som går tvärtemot dina egna värderingar och tankar.
Att de dessutom förnekar allt och beskriver endel av krigstiden som en underbar tid. Förnekar att förintelselägren någonsin fanns.
Du älskar din familj men hatar vad de stått för. Hur förhåller man sig till detta!?
Kan skammen släppas här eller ska den fortsätta bäras med från generation till generation...

Det har varit väldigt intressant att läsa denna bok men också mycket tragisk.
Jag vet att boken handlar om sökandet efter mer information/historia från morföräldrarnas tid under kriget. Det är just det den här boken går ut på. Författarens resa för att hitta sina svar.
Men jag skulle gärna ändå haft lite mer djupdykning om just morfar. Veta alla svar hon fått reda på. Lite mer information om honom och mormor.

Av Bokfrun - 4 augusti 2019 10:05

Just nu pågår det en tävling eller snarare utlottning på min instagramsida Bokfrun. Där kan man vinna en av Louise Björnlunds böcker. Jätte bra böcker kan jag säga.
Så gå in på Bokfruns instagram, välj rätt inlägg och där lämnar du en kommentar om vilken av böckerna du är intresserad av.
Svårare än så är det inte :-)
Imorgonkväll dras två vinnare.

Av Bokfrun - 1 augusti 2019 16:43

Som jag har sett fram emot den här boken. Den har dykt upp här och var och verkar onekligen ha varit väldigt populär och är fortfarande.
Den verkade lovande och kändes lovande i början. Att undersöka en mystisk gruvby lät hur spännande som helst.
Men ju längre in i boken jag kom ju mindre intresserad blev jag tyvärr.
Det är absolut intressant att veta vad som hänt med byn och dess invånare.
Men när det kommer till att höra och se konstiga saker och ljud. Plus några andra insidenter som jag inte kan avslöja så passade den inte mig riktigt eller hur jag ska förklara.
Mina tonårsbarn skulle säkert tycka att just de sakerna skulle vara spännande och läskiga men det bet tyvärr inte på mig.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards