Alla inlägg under mars 2019

Av Bokfrun - 13 mars 2019 09:54

Ett recensionsex som legat på vänt alldeles för länge.
Jag har börjat läst i den två gånger tidigare men kom aldrig riktigt in i den.
Men nu, tredje gången gillt.
Det var lite svårt att komma in i boken även den tredje gången, visst förekom det endel roliga händelser men det gick ändå lite tungt.
Men sen går Martz och blir hemsamarit och då tar boken en ny vändning. Då blev jag verkligen fast i den. Jag började gilla Matz och alla pensionärer.
På vissa ställen skrattade jag högt, på nått ställe var det aningen sorgligt.
Så även om jag tycker att det gick trögt i början så är jag glad att jag läste klart den. Skulle ge den 3/5 i betyg.

Bokförlag: Piratförlaget

Av Bokfrun - 12 mars 2019 09:30

På min bokinstagram Bokfrun pågår det just nu en tävling om Louise Björnlunds böcker Marionetten och Jazzkatten.
Gå in och delta du också.
Här ute på bloggen kommer ingen tävling att ske.

Puss

Av Bokfrun - 10 mars 2019 22:29

Det här är en bok som jag fick den stora äran att läsa manuset till redan förra året. Boken släpps i April så det har varit en stor väntan på att få lägga ut min recension :-)

Jazzkatten är Louises andra roman i serien Skärgårdsmorden. Har du inte läst den första boken i serien som heter Marionetten, rekommenderar jag att du gör det. Det är två otroligt bra böcker.
Redan vid första meningen i prologen så förstår jag att den här boken kommer att bli spännande. Vilket visar sig vara helt sant.
Louise har förmågan att skriva böcker som får mig att sitta som på nålar.
Romanen har verkligen allt, som familjehemligheter, råa mord, spänning och en gnutta kärlek.
En otroligt spännande, välarbetad och trovärdig bok som kommer att hålla dig sömnlös.

Av Bokfrun - 9 mars 2019 13:36

En spännande och bra bok, den är bra skriven och uppdelad ur olika personers synvinklar.
Den har fått så mycket bra kritik jag har varit nyfiken på den länge och den har fått ligga i min bokhylla på tok för länge.
Nu när jag läst den är jag glad och nöjd över att den faktiskt var så bra som jag hört.
Man klurar åt höger man klurar åt vänster, men är boven den man tror? Läs och se efter vetja.

Forum bokförlag


Av Bokfrun - 7 mars 2019 13:51

Just nu lyssnar jag på den här boken. Den är otroligt intressant. Jag behöver skaffa en egen så att jag kan bläddra runt på alla sidor jag finner extra intressanta.
Den beskriver verkligen mig så väl. Jag behöver mycket egentid/tystnad. Det är då jag laddar upp.
Andra får energi av att umgås med massvis av människor, själv blir jag alldeles utmattad av det efteråt även om det har varit mycket trevligt.
Har några timmar kvar att lyssna, det blir alldeles utmärkt nu när jag ligger här och känner mig hängig.

Av Bokfrun - 3 mars 2019 20:51

När jag läste den här boken såg jag en liten tv serie utspela sig framför mina ögon. Jag skulle jätte gärna vilja se en tv serie baserad på den här boken.
I början hade jag det lite segt att komma igång men när jag kom in i storyn ville jag inte sluta läsa.
Boken är bra uppbyggd enligt mitt tycke, dessutom var den lättläst och spännande.
Så jag gillade den här boken.
Men... ja tänk att det ofta kan komma ett men :-D
Det var några ord som jag inte tyckte passade in i boken. Det var tex talt och språka, i min värld passade det inte in med de övriga språket i boken.
Men de är bara småsaker. I det stora hela tycker jag ju att boken var BRA!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards