Alla inlägg den 26 november 2018

Av Bokfrun - 26 november 2018 23:11

Det var en bra bok! Ibland hände det att jag tappade lite fokus i just Marmats kapitel,men annars var det inga problem.
Kapitlen som handlade om Ella var de jag fastnade allra mest för.
Att få ihop alla dess magier å trollerier tycker jag är bra gjort. Det är riktigt bra och noga uttänkt. Välarbetat så att säga!

I början får man en överblick över landet på en bild. I slutet finns det bakgrundsfakta över personer, begrepp, tidräkning osv, vilket är riktigt bra att ha. Jag tycker absolut att man ska läsa igenom det innan man börjar på boken, så man tex har klart för sig hur lång tid det är mellan två klockringningar tex. Jag hade nog velat ha den infon i början av boken tillsammans med bilden på landet.

Jag tror att ni som gillar lite Harry Potter, magi och mystik kommer att uppskatta den här boken.

Det här är bara första boken och jag är väldigt nyfiken på fortsättningen!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards