Alla inlägg den 1 november 2018

Av Bokfrun - 1 november 2018 11:51

Jag hamnade efter i min recensionshög, så inte förrän nu kom jag fram till koka Björn.
Nu när ni alla andra hunnit läsa den :-)
Jag tycker i alla fall att boken var riktigt bra.

Jag gillar prostens sätt att sniffa sig till lösningar på mordgåtorna, precis som en blandning av en riktigt bra blodhund och Sherlock Holmes.
Jag får även en liten feeling av Vilhelm Moberg. Jag kan dock inte sätta fingret på om det är sättet den är skriven på eller om det är ordvalet som gör det.

I början tyckte jag att boken var lite trög men det gick fort över.

När Jussi/nåjdungens barndom beskrivs mår jag illa.
Inte bara för att häxan (hans mor) är så fruktansvärt elak, det är även för att vissa händelser/beskrivningar är äckliga och ohygieniska eller hur jag ska förklara det.

Men det finns även saker som får mig att dregla. Som när de beskriver första gången de äter potatis. Det låter såååå gott och jag ÄLSKAR ju potatis.

Den här boken är bra enligt mitt tycke. Mikaels beskrivning av omgivningen och personerna är så bra så att det kändes som att jag var där. Det enda som fick mig att vakna upp var just när de åt potatis och inte jag ;-(

Bokförlag: Piratförlager.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards