Alla inlägg den 11 oktober 2018

Av Bokfrun - 11 oktober 2018 20:03

Det här är den första boken på länge som jag kommer att ha svårt att sätta ord på hur jag uppfattade den.
Men till en början i alla fall så blev jag tung i själen. Det var som att vara i någons huvud och uppleva personens känslor.
Boken är skriven på ett lite annorlunda sätt, som jag var tvungen att vänja in mig i för att kunna uppskatta berättelsen mer.
Dock så tycker jag att boken gick som i vågor. Den var bra, den var mindre bra, den blev bra igen och emellanåt funderade jag på: vad handlar den här boken om egentligen. Vart vill de komma?

Nu kommer jag till det kluriga som är helt omöjligt för mig att förklara.
Tänk er en vanlig bok som inte gjort någon större inverkan på er. Den hoppar ner från soffan å går mot dörren. Pang poff är den borta.
En bok som gör intryck på dig går samma väg men lämnar lite spår efter sig. En bok du tycker är väldigt bra kanske gör lite omvägar här och var i huset och lämnar spår innan den kommer till dörren.
Den här boken går raka vägen till dörren men sprutar ut papper överallt som hamnar i minsta vrå. Pressar sig in överallt. Den flyter ut, den tar över och kvar sitter jag och vet fortfarande inte om jag gillade den eller inte, men lämnade spår gjorde den definitivt.
Hmm, ja ni ser. Väldigt svårt att förklara en känsla.

Bokförlag: Sekwa förlag

Av Bokfrun - 11 oktober 2018 17:58

Det hinner komma många fina bokpaket mellan varven men som jag sagt tidigare så brukar de inte bli upplagda här förrän de är lästa och har en recension klar.
Borde bättra mig på den fronten :-D
Bild på boken kommer längst ner som vanligt.

Jag har även fått ett till bok. Det var en jag är vän med på goodreads som skickade den till mig. Allt hon ville ha i betalning var att jag skulle sätta in en slant till barncancerfonden. Sååå självklart kommer jag att göra det!

Det vore Såå mycket skönare att skriva min blogg från datorn, då skulle jag skriva oftare. Men om jag skriver från datorn får jag inte in bilderna lika smidigt. Eller...?
Är ju väldigt smidigt att ta kort med kameran, klicka in det på bloggen å skriva lite. Meeen det är ju sån himla liten text :-D så dator hade ju varit att föredra.
Jaja vilket himla i-landsproblem.
Men ge mig gärna smidiga tips, teknik är inte min starkaste sida eller ööö typ ingen sida alls av mig. Va f-n e teknik egentligen. Ja typ så långt har jag hängt med i utvecklingen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards