Alla inlägg den 8 augusti 2018

Av Bokfrun - 8 augusti 2018 22:39

Jag trodde aldrig att jag skulle behöva en logga till mina recensioner. Men en författare ville ha min logga på recensionen som jag har gjort, han skulle använda recension och loggan som hands out. Så med hjälp av två vänner så har jag nu en logga som jag kan använda mig av vid behov.

Nu känner jag mig lite mera vuxen ;-)

Sen lär jag ju så klart lära mig hur man klämmer in den här och där :-)

Av Bokfrun - 8 augusti 2018 00:33

Har du som jag gått runt och tänkt att en växt är väl en växt och inte något mer än så!?
Läs då den här boken så kan jag lova att du slutar med det.
Växter är otroligt intelligenta. Det är ingen liten tråkig stjälk som bara står där och vajar i vinden.
Det är näst intill som en upp och nerstoppad människa i jorden. Växtroten liknar en form av hjärna.
Samspelet mellan växt och djur är otroligt, och de har förmågor att hjälpa varandra på olika vis.
Vår existens på jorden är beroende av växter. Försvinner alla växter tar det inte lång stund innan mänskligheten dör ut.
Tänk på det nästa gång du river upp en blomma med hela roten!

Detta var en väldigt intressant bok!
Om man läser den här boken och böckerna: Galen i humlor och Galen i insekter så får man mycket mer insyn i vikten av växter och insekter.
En bok väl värd att läsas!

Och jag funderar fortfarande på: VARFÖR BLEV INTE JAG FORSKARE FÖR!!? Det är så himla intressant.

Förlag - Bazar

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards